خبرگزاری کار ایران

تیم جنوبی از قهرمانی نیم فصل سود می‌برد؟ درس عبرت برای ناپولی

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۴۰۲

گل پیروزی بخش مارک همشیک برای ناپولی در بازی جمعه شب این تیم که با آن رکوردش به‌عنوان برترین گلزن تاریخ آبی‌پوشان شهر ناپل در سری A را ارتقا داد، پایانی شیرین برای تیم جنوب ایتالیا در سال 2017 رقم زد.

به گزارش ایلنا، او که در بازی قبلی تیمش برابر سمپدوریا رکورد دیگو مارادونا را به‌عنوان بهترین گلزن تاریخ لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا شکسته بود، با گلی که در استادیون ازیوشیدا به ثمر رساند، خاطر هواداران ناپولی را از این بابت که می‌توانند تیم محبوب‌شان را قهرمان زمستانی و نیم‌فصل سری A بدانند راحت کرد.

آن شب یکی از شب‌هایی بود که ناپولی می‌بایست با جشنواره‌ای از گل میدان را ترک می‌کرد چون 23 بار توپ را به سمت دروازه الکس کورداز شلیک کرد هرچند وارد چارچوب شدن یکی از آنها هم کافی بود تا این تیم هجدهمین پیروزی‌ خارج از خانه‌اش را در سال 2017 کسب کند.

در 12 ماه گذشته ناپولی بهترین تیم ایتالیا بوده است. مردان مائوریسیو ساری، در این 12 ماه 99 امتیاز گرفته‌اند که 6 تا بیشتر از یوونتوس بوده است و 96 گل زده‌اند که بیشترین تعداد گل به ثمر رسیده توسط یکی از تیم‌های سری A‌ طی 365 روز از سال 1952 بوده است. ناپولی همچنین در سالی که گذشت در بازی‌های خارج از خانه‌اش در سری A‌ شکست نخورد؛ آماری که هیچ تیمی در 5 لیگ برتر فوتبال اروپا به ثبت نرساند.

بهتر از همه اینها اما تماشای بازی‌های چشمنواز این تیم بوده است. فقط کافی است از پپ گواردیولا – کسی که در ماه مه ‌با وجود قهرمانی یوونتوس در لیگ، تأکید کرد ناپولی بهترین بازی‌ها را در فوتبال ایتالیا ارائه می‌کند – بپرسید. با این حال هنوز یک واقعیت انکار نشدنی درباره ناپولی وجود دارد. ناپولی با تمام حیرت‌‌انگیزی‌اش هنوز جامی در خور آماری که ثبت کرده به دست نیاورده است. از جایگاه یک آماردان که خارج شوید، باید قبول کنید فوتبال را تقویم سال نیست که اداره می‌کند. تنها عنوانی که ناپولی در سال 2017 کسب کرد، عنوان غیررسمی بود که این هفته با قهرمانی نیم‌فصل سری A داشت و قهرمانی زمستانی کالچو لقب گرفت.

این عنوان اما شاید بیشتر توسط روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها پر و بال داده می‌شود تا توسط بازیکنان و اعضای تیم‌ها. چند هفته پیش وقتی از لورنزو اینسینیه، ستاره ایتالیایی ناپولی درباره احتمال قهرمانی زمستانی تیمش سوال شد، او صرفاً جواب داد: من ترجیح می‌دهم که آخر فصل قهرمان شویم تا در نیم فصل.

با این حال رابطه‌ای قوی میان این عنوان وجود دارد. طبق آمارهای نشریه ماتینو، بیش از 68 درصد تیم‌هایی که قهرمان نیم‌فصل ایتالیا شده‌اند تا پایان فصل صدر جدول را حفظ کرده‌اند و اسکودتو را برده‌اند. 10 تیم از 11 قهرمان اخیر سری A هم تیم‌هایی بوده‌اند که در نیم‌فصل قهرمان شده‌اند اما در میان این 11 مورد، حدس بزنید تنها تیمی که قهرمان نیم‌فصل شد اما قهرمان پایان فصل نشد، کدام تیم بود؟ خود ناپولی.

آبی‌پوشان شهر ناپل دو سال پیش قهرمان زمستانی سری A شدند، همان فصلی که مائوریسیو ساری کارش را در این تیم آغاز کرد و در آن فصل هم ناپولی رکوردشکنی می‌کرد از جمله اینکه گونسالو ایگواین در یک فصل 36 گل زد و رکورد بیشترین گل ثبت شده توسط یک بازیکن در یک فصل سری A را شکست. با این حال دو امتیاز برتری نسبت به یوونتوس در پایان نیم‌فصل نخست برای کسب عنوان قهرمانی تابستانی کافی نبود و در نهایت بانوی پیر با 9 امتیاز اختلاف نسبت به ناپولی اسکودتو را برد.

اتفاقی که در آن فصل رخ داد می‌تواند درس عبرتی برای مردان ناپولی باشد تا تحت تأثیر جوی که درباره شانس آنها برای فتح کالچو درست شده قرار نگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز