خبرگزاری کار ایران

سفیر آمریکا در عراق:

پس از داعش به دنبال مواجهه با ایران هستیم/ از نزدیکی بغداد و ریاض استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۳۵۳

سفیر آمریکا در عراق گفت که واشنگتن پس از داعش به دنبال مواجهه با ایران در عراق است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای پرس، «دوگلاس سلیمان» سفیر آمریکا در عراق امروز –سه‌شنبه- با بیان اینکه واشنگتن پس از داعش به دنبال مقابله با ایران است، تاکید کرد که آمریکا برای محدود کردن نفوذ ایران در عراق تلاش می‌کند.

وی که در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس سخن می‌گفت، افزود: «آمریکا به حکومت مرکزی عراق در بغداد کمک خواهد کرد که اختلافاتش را با اقلیم کردستان عراق حل و فصل کند.»

سلیمان ادامه داد: «با اعلام عراق مبنی بر پایان جنگ علیه افراطی‌ها، واشنگتن بر محافظت از صلح و بازسازی متمرکز خواهد شد و نفوذ ایران در عراق را یک مشکل می‌داند».

این دیپلمات آمریکایی مدعی شد: «ایران با وجود آنکه به حکومت عراق برای شکست داعش کمک کرده است به سادگی به حاکمیت همسایگانش احترام نمی‌گذارد، ایران از مال خود برای کمک به انسانیت در عراق نجنگید».

سفیر آمریکا در بغداد گفت که عراق در حال خروج از دوران سختی است و شاهد نابودی گسترده‌ای در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی است و معتقدیم موضوع مهم این است که عراق روابط خوب و مثبتی با همه همسایگانش از جمله ایران داشته باشد.

وی افزود: «آمریکا از تلاش‌های اخیر عراق برای نزدیکی به عربستان و اردن و دیگر متحدانی که امیدوار است بتوانند نقش قابل توجهی در عراق ایفا کنند، استقبال می‌کند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز