خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آمریکا:

عربستان سعودی عواقب سیاست‌های منطقه‌ای خود را کاملا بسنجد

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۸۱۳

وزیر خارجه آمریکا در انتقادی تند از عربستان سعودی، از این کشور پادشاهی خواست که عواقب سیاست‌های خود درقبال منطقه و همسایگانش را بسنجد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا که، روز گذشته به عنوان نماینده کشورش در نشست «گروه بین‌المللی حمایت از لبنان» در پاریس شرکت داشت از عربستان سعودی خواست تا در منطقه و با همسایگان خود «سنجیده‌تر عمل کند».

تیلرسون همچنین با اشاره به محاصره قطر از سوی عربستان سعودی، بمباران‌های این کشور در یمن و مسئله لبنان از ریاض خواست تا «عواقب اقدامات خود را کاملا بسنجد.»

نمایندگان «گروه حمایت بین‌المللی لبنان» شامل پنج عضو شورای امنیت به علاوه آلمان و ایتالیا و مصر روز جمعه در پایتخت فرانسه، گرد هم آمدند. «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان نیز مهمان ویژه این نشست به‌شمار می‌رفت.

رکس تیلرسون در این نشست، با اشاره به درگیری‌های عربستان سعودی در چند نقطه از منطقه خاورمیانه، گفت: «ما تشویق‌شان می‌کنیم که سنجیده‌تر و بافکرتر عمل کنند و عواقب اقدامات‌شان را کاملا بسنجند.»

الحریری، چهارم نوامبر به عربستان فراخوانده شد و تحت فشار مقام‌های سعودی، استعفای خود از نخست‌وزیری لبنان را از ریاض اعلام کرد. ولی بالاخره با پادر میانی‌های فرانسه، او استعفایش را پس گرفت و به این ترتیب به بحران سیاسی یک ماهه در این کشور تا حدودی پایان داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز