خبرگزاری کار ایران

ایتالیایی‌ها ۱۰ برابر ایرانی‌ها آب بسته‌بندی شده مصرف می‌کنند

سرانه مصرف آب بسته‌بندی شده در ۲۵ کشور اروپایی+ جدول

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۹۹۸

کشور ایتالیا با سرانه مصرف ۱۸۸٫۵ لیتر آب بسته‌بندی شده در سال ۲۰۱۶ بیشترین آمار مصرف این محصول را در بین کشورهای اروپایی دارد. آلمان با ۱۷۷٫۳ لیتر در رتبه دوم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین این جدول مصرف سرانه آب بسته بندی شده در ۲۵ کشور اروپایی را در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد. در این سال، ایتالیا با مصرف سرانه ۱۸۸٫۵لیتر آب برای هر فرد پیشرو‌ترین کشور در مصرف آب بسته بندی در اروپا بود. آلمان دومین مصرف کننده بطری آب بسته بندی در اروپا با ۱۷۷٫۳ لیتر برای هر نفر است. جالب اینکه بیشتر کشورهای اسکاندیناوری که سلاطین مصرف قهوه در جهان هستند، سرانه مصرف آب بسته‌بندی شده کمی‌دارند.

آب بسته بندی شده در اتحادیه اروپا به طور عمده از آب معدنی طبیعی است که در تعدادی از کشورهای اروپایی تولید می‌شود. مصرف سرانه مصرف آب در بسته بندی در اروپا و جهان حال افزایش است، زیرا مصرف کنندگان آن را به عنوان گزینه سالم تری در برابر نوشیدنی‌های قندی را انتخاب می‌کنند.

در بین همه کشورهای دنیا مکزیک بیشترین آمار مصرف آب بسته بندی شده را بر پایه سرانه مصرف دارد. سرانه مصرف آب بسته‌بندی شده در ایران به گفته مسئولان وزارت بهداشت در سال ۹۴ در حدود ۲۰ لیتر در سال است.

پیمان فروهر دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران می‌گوید:«در حال حاضر سالانه حدود ۱ تا ۵ /۱ میلیارد لیتر از محصولات صنعت بسته‌بندی آب در ایران تولید می‌شود که بر همین اساس سرانه مصرف آب بسته‌بندی در کشور به حدود ۱۵ تا ۲۰ لیتر می‌رسد و این در حالی است که این میزان مصرف در مقایسه با کشورهای همسایه بسیار پایین است به گونه‌ای که سرانه مصرف آب‌های بسته‌بندی در ترکیه بیش از ۱۳۰ لیتر و در کشورهای حوزه خلیج فارس بیش از ۱۰۰ لیتر است.» اگر سرانه مصرف آب بسته‌بندی هر ایرانی را ۲۰ لیتر در سال فرض کنیم آنگاه هر ایتالیایی بین ۹ تا ۱۰ برابر بیشتر از هر ایرانی آب بسته‌بندی شده در سال مصرف می‌کند.

سرانه مصرف آب بسته‌بندی شده در ۲۵ کشور اروپایی+ جدول

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز