خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی مطرح کرد:

شورای عالی کار حق تخطی از قانون را ندارد/ ماده ۴۱ تکلیف مزد را روشن کرده

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۷۸۶

حسین حبیبی می‌گوید: شورای عالی کار نمی‌تواند خلاف الزامات ماده ۴۱ قانون کار، برای دستمزد کارگران تصمیم‌گیری کند.

حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با مذاکرات مزدی ۹۷ گفت: وظیفه شورای عالی کار انجام کلیه تکالیفی است که به موجب قانون کار و سایر قوانین مربوطه به عهده آن  واگذار شده است و اجرای ماده ۴۱ قانون کار  یکی از وظایف اصلی این شورا است.

وی ادامه داد: قانون، تکلیف دستمزد کارگران را به صراحت مشخص کرده و اعضای شورای عالی کارحق ندارند حداقل مزد هر سال را  کمتر از تورم واقعی  افزایش دهند؛ و به استناد بند ۲ همین ماده قانونی، این افزایش حداقلی باید مبتنی بر هزینه سبد معیشت یک خانواده کارگر باشد.

حبیبی اظهار داشت: اگر تا کنون به این الزامات قانونی عمل نشده، تخلف آشکار صورت گرفته و باید از یک زمان،  جلوی این نوع تخلفات و سرپیچی از تصریحات قانونی گرفته شود.

وی در پایان تاکید کرد: برای مزد ۹۷ نیز،  هم سبد معیشت سال قبل هرمبلغ و میزانی است، باید به روز شود و هم تورم واقعی باید در محاسبات اِعمال شود تا شاهد بی‌قانونی و ظلم مجدد در حق کارگران نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز