خبرگزاری کار ایران

در یک دهه گذشته؛

صدها هزار کارگر در استان قندهار افغانستان بیکار شده‌اند/نگرانی از جذب بیکاران به شبکه‌های تروریستی

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۹۴۲

در یک دهه گذشته عواملی همچون کمبود برق، به روز نبودن خطوط تولید و فرار سرمایه‌ها موجب تعطیلی هزاران واحد تولیدی و صنعتی در استان قندهار کشور افغانستان شده است که نتیجه آن بیکاری صدها هزار کارگر در دومین استان بزرگ این کشور است.

به گزارش ایلنا، عواملی همچون کمبود برق، به روز نبودن خطوط تولید و فرار سرمایه‌ها موجب تعطیلی هزاران واحد تولیدی و صنعتی در استان قندهار کشور افغانستان شده‌اند.

اما تجمیع این مشکلات یک شبه اتفاق نیفتاده‌است و در یک فرایند ۱۰ ساله با بی توجهی دولت مسقر در این کشور ۳۳ میلیون نفری شدت گرفته است به گونه‌ای که  تبعات آن بیکاری صدها هزار کارگر بومی و کارگر مهاجر است که از استان های فقیرتر به قندهار آمده‌اند.

کارخانه‌داران قندهار با انتقاد از عملکرد حکومت بارها گفته‌اند که دولت به مشکلات صاحبان صنایع به ویژه درخصوص تأمین برق توجه جدی نکرده و آنان با سرمایه گذاری‌هایی که در گذشته کرده‌اند دچار زیان های جدی شده‌اند.

برای نمونه صنایع نساجی قندهار بیش از سایر صنایع از این ناحیه آسیب دیده‌اند و کارگران بیکار دارند به گونه ای که مطابق آمار دولت تنها در قندهار ۱۰ هزار کارگر در یک دهه گذشته بیکار شده‌اند و کارخانه‌های باقی مانده هم توان رقابت با یکدیگر را ندارند.

دولت افغانستان نگران جذب جمعیت بیکار این کشور به شبکه‌های تروریستی است و بارها نسبت به آن ابراز نگرانی کرده است با این حال کار جدی هم برای مقابله با آن نکرده چرا که هر ماه یک کارگاه به علت هزینه‌های بالای تولید تعطیل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز