خبرگزاری کار ایران

مقام‌های ژاپن خبر دادند:

احتمال انجام آزمایش موشکی جدید توسط کره‌شمالی در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۸۴۸

ژاپن سیگنال‌های رادیویی را شناسایی کرده است که نشان می‌دهد احتمالا کره‌شمالی خود را برای انجام یک آزمایش موشک بالستیک آماده می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک منبع در دولت ژاپن اعلام کرد که این کشور سینگال‌های رادیویی را شناسایی کرده است که می‌تواند این احتمال را مطرح کند که کره‌شمالی خود را برای انجام یک آزمایش موشکی بالستیک آماده می‌کند. این در حالی است که این سیگنال‌ها غیرمعمول نیست و تصاویر ماهواره‌ای فعالیت جدیدی را نشان نمی‌دهد.

کره‌شمالی پس از آزمایش چند موشک از اوایل آوریل گذشته در روند آزمایش‌های موشکی خود توقف ایجاد کرده است. این اقدام پس از آن که یکی از موشک‌های کره شمالی از جزیره هوکایدو در شمال ژاپن عبور کرد، صورت گرفت.

این منبع دولتی ژاپن به خبرنگاران گفت: این علائم برای اینکه تشخیص دهیم به زودی آزمایش موشکی دیگری صورت خواهد گرفت یا نه کافی نیست.

خبرگزاری کیودوی ژاپن اواخر روز دوشنبه اعلام کرد که پس از دریافت این سیگنال‌های رادیویی دولت ژاپن در آماده‌باش به سر برده است. در این گزارش آمده است که این احتمال نیز وجود دارد که این سیگنال‌ها با آموزش نظامی زمستانه کره‌شمالی در ارتباط باشد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی همچنین به نقل از منابعی در دولت این کشور اعلام کرد که مقام‌های اطلاعاتی آمریکا، کره‌جنوبی و ژاپن سیگنال‌هایی را از احتمال پرتاب موشک کره‌شمالی دریافت کرده‌اند و در بالاترین سطح هشدار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز