خبرگزاری کار ایران

نتایج خوب یا بد خروج مرکل برای برگزیت

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۷۸۵

خروج آنگلا مرکل معروف به "مامان" از نظر شما برای اروپا و آلمان بد خواهد بود. همه ما به ارزش آرامش، منطق و حضور مادرانه آنگلا مرکل واقف هستیم.

روزنامه تجارت به نقل از ایندیپندنت نوشت: او توانسته قاره اروپا را از میان لرزهای شدید چون بحران یورو، ورود میلیونها پناهجو و برگزیت عبور دهد.

با این حال خروج مرکل ممکن است برای بریتانیا خوب باشد و احتمال باز شدن فرصت توافقی سخاوتمندانه‌تر را برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به همراه داشته باشد.

اما خطر بدتر شدن مذاکرات برگزیت نیز وجود دارد. امری که می‌تواند اصلاح اتحادیه اروپا را به دنبال داشته باشد و برگزیت را امری غیرضروری بخوانند.

اگر بخواهیم خوشبین باشیم درصورتی که آنگلا مرکل مجبور به کناره گیری ار ریاست حزب و شروع انتخاباتی تازه شود

جانشین وی ممکن است دیدگاهی متفاوت تر از او به برگزیت داشته باشد.اما اگر رهبر جدید حزب دموکرات مسیحی نسبت به برگزیت بدبین تر از مرکل باشد. سازمان‌های اقتصادی آلمان به دنبال نگه داشتن انگلیس در اتحادیه اروپا هستند.

اگرچنین امری رخ دهد اصول برگزیت با ضربه سختی روبرو می‌شود. و حمایت دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نیز از باقی نگه داشتن انگلیس بیشتر است.اگر در آلمان انتخابات مجدد برگزار شود احزاب و گروه‌های مختلف مخالف مهاجرت و برگزیت ممکن است کرسی‌های پارلمان را در دست گیرند و صدایی بلندتر در دولت جدید داشته باشند.

در صورت پیروزی حزب دموکرات مسیحی توازن قدرت به سوی جناح راست اقتصادی لیبرال کشیده شود و برای اصلاحات در اتحادیه اروپا تلاش کند.

درصورتی که مرکل بتواند در قدرت باقی بماند روند برگزیت پس از تعلیق به طور قابل توجه هدایت خواهد شد. اگر او موفق نشود این روند با شدت بیشتری حرکت خواهد کرد.

ترجمه : فاطمه مهتدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز