خبرگزاری کار ایران

نگاه انتخاباتی اردوغان به اقتصاد

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۲۸۹

رجب طیب اردوغان پیامی‌ مهم را در جریان دیدار با معاونان حزب عدالت و توسعه القا کرد. اردوغان سال 2017 را سال تغییر خوانده است زمانی که انتخابات درآن برگزار می‌شود. سخنان اردوغان هرگونه سناریوی انتخابات زودهنگام در جولای 2018 را از بین برد.

روزنامه تجارت به نقل از حریت نوشت: اردوغان گفت:«انتخابات سال 2019 مهم است و ما باید برای آن به سختی تلاش کنیم». در سال 2019 سه انتخابات برگزار خواهد شد که مهمترین آن انتخابات ریاست جمهوری است.

از آنجا که نه تنها رئیس جمهور انتخاب خواهد شد بلکه سیستم دولتی نیز انتخاب می‌شود.

به این طریق اردوغان به یک سیستم ریاست جمهوری رویایی اش دست میابد. به همین دلیل اردوغان از شانزدهم آوریل و برگزاری رفراندوم به انتخابات انتخابات سال 2019 فکر می‌کند.

اردوغان حتی برای پیشرفت در انتخابات بر اهمیت آتاتورک بنیانگذار جمهوری ترکیه تاکید دارد.

درگذشته مسئله اصلی درباره انتخابات ریاست جمهوری، عکس العمل احتمالی ارتش بود اما امروز همه چیز درباره حرف ملت ترکیه درباره اهداف آینده است.

البته این بار درجریان دیدار اردوغان با مقامات حزب عدالت و توسعه ، اقتصاد اولویت برنامه حزب را داشت. اردوغان در سخنانش سال 2017 را سال تغییر، 2018 سال عملکرد و 2019 سال انتخابات توصیف کرده است.

تقویت اقتصاد ضعیف و انتخاب رویکردی برای جذب رای دهندگان سکولار از اهداف انتخاباتی اردوغان است.اردوغان درحال تغییر در درون حزب است و سعی دارد تا 51 درصد آرا را به نفع خود در دور اول انتخاباتی به دست آورد.

ترجمه: فاطمه مهتدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز