خبرگزاری کار ایران

بیانیه اتحادیه عرب در راستای جلب رضایت اسرائیل و آمریکا

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۷۷۷

شورای وزیران اتحایه عرب روز یکشنبه به دعوت عربستان سعودی و تحت شعار تهدید ایران ومجازات لبنان، نشست فوری خود را علی‌رغم غیبت حدود یک سوم وزیران عضو این اتحادیه از جمله «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان برگزار و در پایان آن بیانیه‌ای صادر کرد.

کشورهای حاضر در این نشست در بیانیه خود با هشدار نسبت به آنچه پیامدهای دخالت تهران در امور داخلی کشورهای منطقه خواندند، بر لزوم آنچه توقف حمایت ایران از حوثی‌ها در یمن، حزب الله در لبنان، توقف ایجاد نگرانی در بحرین و پایبندی به حسن همجواری یاد شد، تاکید کردند و پیگیری این قضیه از سوی شورای امنیت با برگزاری جلسه فوق العاده در این خصوص را خواستار شدند.

در همین راستا «خلیل حمدان» عضو هیات رئیسه جنبش امل لبنان در گفت‌وگوی اختصاصی با شفقنا با اشاره به اینکه برسر نتایج نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب به ویژه پس محافظه کاری برخی کشورها از جمله عراق و لبنان، هیچ اجماعی شکل نگرفت، اظهار کرد: بیانیه پایانی وزرای خارجه اتحادیه عرب به مثابه اقدامی روتین است که این کشورها آن را دنبال می‌کنند و از طریق آن لبنان و مقاومت را تروریسم می‌خوانند تا رضایت اسرائیل و آمریکا را جلب کنند.

حمدان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی مقاومت قادر نیست نتایج بهتری از گزینه‌های جایگزین ناتوانی خود در نبردهای میدانی به دست آورد، یادآور شد: پیامدهای کلی در این چارچوب به اندازه تبلیغاتی که به راه انداختند نبود. تلاش‌هایی بزرگی برای ارعاب وجود دارد اما کسی نمی‌تواند تاریخ را تنها براساس تمایلات تغییر دهد.

وی تاکید کرد: دستاوردهای مقاومت نتیجه خون و جهاد طولانی است بنابراین نظریه ارتش، مقاومت و ملت بیهوده شکل نگرفت بلکه شرایط و پیروزی‌ها آن را تحمیل کرد و علاوه بر این وحدت ملت و مقاومت باعث شد که رسمیت یابد و در بیانیه‌های مختلف وزارتی مطرح شود. آنچه از این نشست برداشت می‌شود، همانند عادت همیشگی زیادی سخن و اندک بودن نتایج است.

عضو هیات رئیسه جنبش امل خاطرنشان کرد: ایران از تمامی کشورهای مخالف اسرائیل حمایت می‌کند و اگر وزرای اتحادیه کشورهای عربی شلیک موشک بالستیک از سوی ایران را تهدید تلقی می‌کنند این یعنی اینکه خوانش اشتباهی وجود دارد. چرا جهان به آنچه در یمن رخ می‌دهد و به تروریسمی که رژیم صهیونیستی از آن حمایت می‌کند، توجهی ندارد.

این شخصیت لبنانی در پایان گفتگوی خود با شفقنا بیان کرد: بیانیه پایانی اتحادیه عرب در واقع واکنش این کشورها به پیروزی‌های اخیر نیروهای مقاومت در بوکمال و عراق و شکست طرح‌های آنها علیه مقاومت و وطن عربی بود. طرح‌هایی که از طریق آنها در تلاش بودند خسارت‌های ناشی از حمایت از تروریسم تکفیری را جبران کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز