خبرگزاری کار ایران

بازیگر ناشناخته دیروز، به پرکارترین آرتیست تبدیل شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۸۴۷

شاید سه سال پیش اگر نام "هادی حجازی فر" را از مخاطبان سینما می‌پرسیدید کسی وی را نمی‌شناخت و تنها اهالی تئاتر و فیلمسازان نام او را شنیده بودند اما هم‌اکنون حجازی فر نه تنها شناخته شده که به عنوان یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران شناخته می‌شود.

همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، فیلمسازان به سرعت پیش تولید خود را به پایان رسانده و با انتخاب بازیگران و عوامل فیلمبرداری آثار خود را آغاز می‌کنند.

در این میان تمامی رسانه‌ها از حضور یا عدم حضور کارگردانان مطرح صحبت می‌کنند و با شروع پیش تولید هر اثر آنچه بیش از هر چیز برای مخاطبان و اهالی رسانه در درجه اهمیت قرار دارد، فهرست بازیگران آن اثر است.

شاید سه سال پیش اگر نام "هادی حجازی فر" را از مخاطبان سینما می‌پرسیدید کسی وی را نمی‌شناخت و تنها اهالی تئاتر و فیلمسازان نام او را شنیده بودند اما هم‌اکنون حجازی فر نه تنها شناخته شده که به عنوان یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران شناخته می‌شود.

هادی حجازی فر اولین با در فیلم "ایستاده در غبار" ساخته "محمدحسین مهدویان" به طور رسمی به سینما معرفی شد. بازی درست و به جای وی در اثری نیمه مستند توانست نظر اکثر اهالی سینما را جذب کند و فیلم هم در جشنواره فجر به موفقیت‌های خوبی رسید. اما بازی در ایستاده در غبار تنها ابتدای راه بود.

سال بعد حجازی‌فر طی همکاری مجدد با محمدحسین مهدویان توانست یکی از به یادماندنی‌ترین نقش‌های سینمای ایران طی سالهای گذشته را در فیلم "ماجرای نیمروز" ایفا کند. حجازی فر در این فیلم در نقش یک رزمنده ظاهر شده و توانست ریزه‌های دلچسبی را در این نقش به مخاطب عرضه کند.

موفقیت حجازی فر تا آنجا پیش رفت که وی در جشنواره فیلم فجر، جشن سینمای ایران و همچنین جشن منتقدان سینما نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد شد و بالاخره در جشن منتقدین آن را از آن خود کرد.

حجازی فر امسال یکی از پرکارترین بازیگران سی و ششمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود. وی سال گذشته در دو فیلم "دارکوب" ساخته "بهروز شعیبی" نقشی کوتاه را ایفا کرد تا این فیلم اولین اثر وی در جشنواره فیلم فجر امسال باشد. وی در این فیلم با مهناز افشار ، امین حیایی ، سارا بهرامی ، جمشید هاشم پور همبازی شده است.

پس از آن حجازی فر به فیلم "آستیگمات" به کارگردانی "مجیدرضا مصطفوی" پیوست تا دومین فیلم وی برای حضور در فجر 36 نیز رقم بخورد. هر چند نقش حجازی فر در این فیلم نیز به گفته خودش نقشی نسبتاً کوتاه است اما وی در این اثر نیز با بازیگرانی همچون محسن کیایی، نیکی کریمی، حسین پاکدل و سیامک صفری همبازی شد.

مهم‌ترین اثری که حجازی‌فر سال 96 را با آن آغاز کرد را بدون شک باید "به وقت شام" ساخته ابراهیم حاتمی کیا دانست. فیلمی که در آن با بابک حمیدیان همبازی شد تا اولین همکاری خود با حاتمی کیا را تجربه کند. این فیلم در سکوت کامل خبری ساخته شد و بدون شک در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت تا مهم‌ترین شانس حجازی فر برای فجر امسال باشد.

حجازی فر پس از پایان فیلمبرداری "به وقت شام" به فیلم "وحید امیرخانی" با نام "شاه کش" پیوست تا چهارمین فیلم امیدوار به فجر امسال را در کارنامه داشته باشد. نقش حجازی فر در این فیلم هم مثل به وقت شام نقشی جدی و دارای شانس برای کسب سیمرغ بلورین محسوب می‌شود.

وی در فیلم "شاه کش" با مهناز افشار، فرید سجادی حسینی، علیرضا کمالی و مجید صالحی همبازی شده است.

این بازیگر با سابقه تئاتر به تازگی قرارداد حضور در فیلم‌ "واسطه" به کارگردانی "آرش لاهوتی" را پذیرفته تا تجربه همکاری با "هدیه تهرانی" را نیز در کارنامه داشته باشد. اگر این فیلم به جشنواره برسد پنجمین شانس حجازی فر در فجر محسوب می‌شود.

حجازی‌فر علاوه بر پنج فیلم قبلی یک فیلم دیگر را نیز پذیرفته که احتمال حضور در فجر را به همراه دارد. وی با "ابراهیم ابراهیمیان" به توافق رسیده تا در فیلم "دو طبقه روی پیلوت" به ایفای نقش بپردازد. "وی در این فیلم روبروی بازیگرانی همچون الناز شاکردوست و جواد عزتی قرار خواهد گرفت.

در پایان حجازی فر می‌تواند در صورت رسیدن تمامی این آثار به فجر امسال علاوه بر شش فیلم یاد شده در فیلم تازه "محمدحسین مهدویان" با نام "لاتاری" نیز به ایفای نقش بپردازد تا با هفت فیلم متقاضی حضور در فجر به عنوان پرکارترین بازیگر سینمای ایران در سی و ششمین جشنواره فجر شناخته شود. اتفاقی که به گفته اکثر منتقدین برخلاف حضور گیشه‌ای برخی بازیگران به علت توانایی های حجازی فر در عرصه بازیگری رخ داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز