خبرگزاری کار ایران

گزارش سایت ایتالیایی از کی‌روش و تیم ملی ایران

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۸۲۱

شاگردان کارلوس کی‌روش با صعود به جام جهانی مورد توجه یک سایت ایتالیایی قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا، سایت اینترنتی موندو اسپورتیووی ایتالیا در گزارشی به بررسی عملکرد تیم ملی ایران به عنوان یکی از 4 تیم آسیایی راه یافته به مرحله نهایی جام جهانی 2018 روسیه و معرفی این تیم برای مخاطبان ایتالیایی‌اش پرداخته است.

موندو اسپورتیوو گزارش تحلیلی خود از تیم ملی ایران را با بررسی کادر فنی این تیم آغاز کرده و نوشته است: کارلوس کی‌روش از سال 2011 هدایت ایرانی‌ها را برعهده داشته است. سرمربی سابق رئال مادرید در دوره قبلی جام جهانی، سال 2014 نیز ایران را به مرحله نهایی رساند و امسال هم به عنوان اولین تیم از گروه نخست رقابت‌ها، برای دومین بار متوالی تیم ملی را به جام جهانی رساند. او اگرچه در جام ملت‌های اروپا ناکام بود و تیمش در ضربات پنالتی مرحله یک چهارم نهایی به عراق باخت اما به شیوه‌ای جاه‌طلبانه تیمش را به روسیه رساند. تیم او تیمی متشکل از بازیکنان جوان و بازیکنان باتجربه است که پتانسیل خلق شگفتی‌‌های بزرگی را دارد.

موندو اسپورتیوو با اشاره به یک نکته مهم گزارش خود درباره تیم ملی ایران را اینگونه ادامه می‌دهد: ایران در مرحله انتخابی یک بازی‌اش را هم نباخت و از دور چهارم رقابت‌‌ها با پیروزی یک بر صفرش در خانه کره‌ای‌ها به لطف گل سردار آزمون پیشتاز کورس صعود شد. آزمون جواهری در فوتبال ایران متولد سال 1995 است که در 26 بازی ملی‌اش 19 گل زده است و اکنون جزو 10 گلزن برتر تیم ملی است. او در یک بازی مهم دیگر تیم ملی ایران برابر ازبکستان هم گلزنی کرد تا صعود این تیم به جام جهانی قطعی شود.

پایگاه ایتالیایی در ادامه به بررسی نقاط ضعف تیم ملی ایران می‌پردازد و می‌نویسد: ایران تیمی است که زیاد گل نمی‌زند و در اکثر بازی‌هایش با حداقل اختلاف پیروز می‌شود اما در کسب پیروزی‌های یک گله تبحر دارد. در سمت مقابل اما ساختار دفاعی این تیم قوی است و خط دفاعی این تیم به فرماندهی بازیکن مانند جلال حسینی با 11 بازی ملی عملکرد خوبی داشته است. در همین حال باید نیم نگاهی هم به علیرضا جهانبخش داشت، هافبک هجومی جوانی که برای تیم آلکمار هلند به عنوان یک بال بازی می‌کند. سیستم 1-3-2-4 سیستم مورد علاقه کی‌روش است و در جام جهانی 2014 برزیل هم از آن استفاده شد. در این سیستم یک مهاجم نوک وجود دارد اگرچه با اضافه شدن بال‌ها که کاپیتان اشکان دژاگه هم یکی از آنهاست، تعداد مهاجمان ایران در همگام حمله افزایش پیدا می‌کند.

موندودسپورتیوو در پایان گزارشش درباره تیم ملی ایران هم آورده است: دژاگه جزو باسابقه‌ترین بازیکنان تیم ملی ایران نیست اما شاید با استعدادترین آنها باشد. او در حال حاضر با هیچ تیم باشگاهی قرارداد ندارد اما هنوز هم مهره‌ای کلیدی در برنامه‌های تاکتیکی کی‌روش است. او و رضا قوچان‌نژاد سمبل‌های تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل بودند و این بار هدف‌شان شکست طلسم صعودشان از مرحله گروهی برای اولین بار در طول تاریخ است. کار ایران برای محقق کردن این هدف سخت است اما این تیم همچنان می‌خواهد به رؤیاپردازی‌هایش ادامه دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز