خبرگزاری کار ایران

معاون استاد حقوق بشر:

شباهت‌های بسیاری بین نظام قضایی ایران و هلند وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۷۶۷

معاون دبیر ستاد حقوق بشر گفت: ایران و هلند در شرایط جدید تصمیم به آغاز و توسعه تعاملات دو کشور در حوزه حقوقی و قضایی گرفتند.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل و همکاری‌های بین المللی قضایی ستاد حقوق بشر که در رأس یک هیأت حقوقی و قضایی عازم لاهه هلند شده بود، اظهار داشت: ایران و هلند در شرایط جدید تصمیم به آغاز و توسعه تعاملات خویش در حوزه حقوقی و قضایی گرفتند.

وی در خصوص نتایج این سفر گفت: قضات ایرانی با همتایان هلندی خود در دیوان عالی، دیوان عدالت اداری، دادگاه تجدیدنظر و شورای قضایی هلند دیدار و از نزدیک در خصوص نظام‌های قضایی دو کشور گفت‌وگو کردند.

بازدید و گفت‌وگو با مقامات بزرگترین زندان هلند، موسسه ملی حقوق بشر این کشور و همچنین شورای دولتی هلند (که مسئول ارائه مشورت و توصیه در خصوص تمامی طرح‌ها و لوایح نزد پارلمان این کشور است) از دیگر برنامه‌های هیأت ایرانی بود.

معاون دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که شباهت‌های بسیاری بین دو نظام قضایی وجود دارد، افزود: تبادل چنین هیأت‌هایی ضمن اینکه موجب توسعه همکاری‌های حقوقی و قضایی فی‌مابین دو کشور می‌شود، زمینه مناسبی را برای معرفی نظام پیشرفته قضایی جمهوری اسلامی ایران به دیگر کشورها و تبادل تجربیات متقابل فراهم خواهد کرد.

غریب آبادی از تداوم تعاملات حقوقی و قضایی دو کشور خبر داد و گفت: در این راستا از هیات قضات هلندی برای سفر به کشورمان در نیمه اول سال ۲۰۱۸ دعوت به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز