خبرگزاری کار ایران

معاون دبیر ستاد حقوق بشر:

حقوق بشر ابزار سیاسی برای برخی کشورها تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۳۷۷

نائب رئیس پارلمانی دوستی سوریه و ایران، با معاون دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین راغب الحسین در این دیدار با یادآوری جنایت تروریست‌های حاضر در سوریه، از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت حقوق بشری و انسانی آن تقدیر و تشکر کرد.

او در دیدار با کاظم غریب‌آبادی، معاون دبیر ستاد حقوق‌بشر گفت: کشور ما طی هفت سال گذشته، مورد هجوم حملات وحشیانه گروه‌های تروریستی بوده است. 

نائب رئیس پارلمانی دوستی سوریه و ایران با اشاره به وضعیت شهرهای فوعه و کفریا گفت که چهل هزار نفر در این شهر سکونت دارند. اینها افرادی هستند که طی سالیان دراز در این خاک و بوم زندگی کرده‌اند. در این سال‌ها صدها کودک از محل زندگی خود دور، کشته یا مفقود شده‌اند.

این مقام سوری ضمن یادآوری حادثه تروریسی راشدین و تبادل اسرا میان ساکنان فوعه و کفریا با تاکید بر اینکه در این حمله تروریستی 140 کودک قربانی شده‌اند، گفت: اگر کودکان تروریست‌ها کشته می‌شدند، همه دنیا به سمت ما حمله می‌کرد اما وقتی کودکان سوری در این حادثه کشته شدند هیچ سازمان حقوق بشری تروریست‌ها را محکوم و مجازات نکرد. به این خاطر، ما از تمامی سازمان‌ها و کمیته‌‌های حقوق بشری خصوصا اروپا قطع امید کرده‌ایم و از شما می‌خواهیم که صدای ما در سوریه باشید.

در همین حال، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل دبیر ستاد حقوق بشر نیز تاکید کرد که روابط ایران و سوریه یک روابط راهبردی بر مبنای اصول دینی و اسلامی است. 

او در ادامه افزود: ایران و سوریه در خط مقدم مبارزه با تروریسم هستند و این براساس یک اراده واقعی است، نه صوری - زمانی که این حرکات تکفیری شکل گرفت، ایران حتی به اروپایی‌ها هم هشدار داد که فعالیت‌های این گروه‌ها دامن خود آنها را نیز خواهد گرفت. ما شاهد بودیم که بیش از سه هزار نفر از خود اروپا در جمع نیروهای تکفیری حضور یافتند و متعاقبا در کشورهای اروپایی نیز دست به اقدامات تروریستی زدند. 

معاون دبیر ستاد حقوق بشر افزود: متاسفانه حقوق بشر به عنوان ابزار سیاسی برای برخی کشورها تبدیل شده و تا جایی برای آنها اهمیت دارد که کشورهایی که همگام با آنها نیستند را نیز تحت فشار قرار دهند.

او در این راستا با اشاره به گزارش سال گذشته دبیرکل وقت سازمان ملل که در خصوص وضعیت کودکان در کشورهای تحت مخاصمه، از خروج نام عربستان سعودی و معامله جان انسان‌ها با پول ابراز تاسف کرد و گفت: این همان عدالت و حقوق بشری است که آنها به دنبال آن هستند. طبیعتا این قبیل اقدامات سیاسی مانع اهداف ما نمی‌شود. آنها شاید بتوانند سازمان‌های بین‌المللی را به سوی خود جذب کنند اما نمی‌توانند افکارعمومی جهانی را با خود همراه کنند، کما اینکه می‌توان درخصوص سوریه روی افکارعمومی جهان کارکرد و اطلاع‌رسانی صحیحی را انجام داد.

حسین راغب الحسین، نائب رئیس گروه دوستی پارلمان سوریه که به دعوت مقامات مجلس شورای اسلامی به ایران سفر کرده است در پایان این دیدار، این سفر را بسیار موفقیت‌آمیز و خوب توصیف و ابراز امیدواری کرد که در آینده همکاری‌های خوب سوریه و ایران در زمینه حقوق بشر به صورت فعال ادامه داشته باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز