خبرگزاری کار ایران

غریب‌آبادی در دیدار با رییس دادگاه اقدامات اجباری سوئیس:

استقلال قوه قضاییه مهمترین تضمین برای اجرای عدالت است

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۳۲۱

هیات قضایی و حقوق بشری کشورمان در ادامه هفتمین دور از گفت‌وگوهای حقوق بشری دوجانبه ایران و سوئیس، عصر روز سه‌شنبه با رئیس دادگاه اجباری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این دیدار، رئیس دادگاه توضیحاتی را در خصوص ساختار، شرح وظایف، کارکرد و صلاحیت‌های این دادگاه ارائه کرد و هدف از تشکیل آن را نظارت بر دادستانی‌ها و اقدامات آنها در حوزه بازداشت و شیوه‌های تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات بیان کرد تا به حقوق شهروندی و حریم خصوصی متهمین، فراتر از قوانین لطمه‌ای وارد نشود. 

در این دیدار، کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل و همکاری‌های بین‌المللی قضایی دبیر ستاد حقوق‌بشر و رییس هیات ایرانی نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص سازوکار دادسراها و محاکم در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران به تشریح ساختار نظام قضایی و نقش آن در احیای حقوق عامه و اجرای عدالت، استقلال کامل قوه قضاییه و استقلال قضات پرداخت.

او استقلال قوه قضاییه را مهمترین تضمین برای اجرای عدالت برشمرد و با اشاره به نظام مجازات‌ها در کشور در خصوص قانون محور بودن تمامی مجازات‌های صادره توسط قضات نیز مطالبی را مطرح کرد. 

در بخش پایانی این دیدار نیز، قاضی حسینی توضیحاتی را در مورد حقوق متهم در چارچوب قوانین کیفری جمهوری اسلامی ارائه کرد که مورد استقبال واقع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز