خبرگزاری کار ایران

هفتمین رویداد صبح خلاق تهران در برج آزادی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۷۱۳

به گزاش ایلنا، صبح جمعه 12 آبان 96، هفتمین رویداد صبح خلاق تهران در قلب نماد ماندگار تهران، برج آزادی با حضور بیش از 300 شرکت‌کننده خلاق برگزار شد.

این رویداد که به صورت ماهانه و در یکی از جمعه‌های هر ماه برگزار می‌شود، رویداد جهانی است که به صورت هماهنگ در بیش از 175 شهر دنیا در حال برگزاری است و در تهران از هفت ماه گذشته تاکنون، هر ماه با رشد نسبت به ماه قبل مورد استقبال و رضایت عموم افراد جامعه که جویای تفکر خلاقانه هستند قرار گرفته است.

صبح خلاق یا CreativeMornings رویدادی رایگان و آزاد است، هر ماه پیرامون یک موضوع برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در خصوص همان موضوع، میزبان صحبت‌های یک سخنران خواهند بود. موضوع این ماه "پیش‎گام" بود و صبح خلاق تهران میزبان کوروش قاضی‌مراد، استاد گرافیک و مبدع خط سریر بود.

شرکت‌کنندگان پس از پذیرش و صرف صبحانه در محیط تاریخی و زیبای برج آزادی تهران، به سالن اصلی این برج منتقل شدند و در ابتدا عباد غفوری، مدیر صبح خلاق تهران به چرایی تشکیل رویداد صبح خلاق، اهداف جهانی و اهداف داخلی این رویداد اشاره کرد. وی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص رویداد صبح خلاق و چارچوب فعالیت آن، هدف اصلی رویداد را ایجاد بسترهای لازم برای رشد و شکوفایی خلاقیت در راستای ترویج توجه به مسئولیت اجتماعی بین مردم و همچنین ارتقا سطح عمومی فرهنگ در جامعه دانست.

سپس خانم محدثه عیوض‌خانی نقاش و روزنامه‌نگارمقدمه‌ای از مقاله‌ی خود را که درباره‎ی سخنران ماه آقای کوروش قاضی‌مراد نگارش کرده بود برای حضار بیان کرد. پس از پخش فیلمی کوتاه از آثار و فعالیت‌های آقای قاضی‌مراد، ایشان روی صحنه حاضر شدند و به تاریخچه، معرفی و توضیحات در خصوص خط سریر پرداختند. در کنار این موضوعات کمی به موضوعات خوش‌نویسی، خطوط ثلث و شکسته نستعلیق نیز پرداختند.

ایشان در خلال صحبت‌های خود از استاد بهرام کلهرنیا، از پیشکسوتان گرافیک و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران نیز تشکر کردند که به ایشان برای رونمایی و ارائه این خط مشورت دادند و کمک کردند. در بین میهمانان این ماه، آقای اونیش امین‌الهی، طراح گرافیک و عضو هیئت مدیره دوره ششم انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران نیز حضور داشتند.

پس از سخنان آقای قاضی‌مراد، مخاطبین ده دقیقه فرصت یافتند تا سوالات خود از ایشان را به صورت کتبی یادداشت کنند و بیش از 100 سوال مطرح شد و مبدع خط سریر در مدت 15 دقیقه به برخی سوالات پاسخ دادند.

سپس مجدداً عباد غفوری، برگزارکننده رویداد روی صحنه حاضر شدند و فعالیت‌های فرهنگی جدیدی را که از این پس از صبح خلاق تهران اتفاق خواهند افتاد برای حضار معرفی کردند از جمله میز فرهنگ که ایده‌ای از جانب صبح خلاق تهران است و از این طریق در هر ماه میزی در رویداد صبح خلاق قرار خواهد گرفت که رویدادهای هنری، علمی و فرهنگی قادر هستند به صورت رایگان نسبت به تبلیغ فعالیت‌های هنری و فرهنگی خود اقدام کنند و با ارائه بروشورهای تبلیغاتی، فعالیت خود را به مخاطبین این رویداد معرفی کنند.

و طبق روال هر ماه، در پایان نوبت به خود حضار رسید که از بین آن‌ها 5 نفر روی صحنه صبح خلاق حاضر شوند و به مدت 30 ثانیه درباره دغدغه، اندیشه یا پیام خود برای مخاطبین دیگر سخن بگویند. این ساختار با نام "سخنرانی سی ثانیه‌ای" شش ماه است که در هر رویداد صبح خلاق وجود دارد و هر فردی قادر است پیش از برگزاری رویداد درخواست سخنرانی ارائه کند و در روز رویداد به مدت سی ثانیه روی صحنه صبح خلاق سخنرانی کند. هدف از این بخش افزایش فن سخنوری بین افراد و ریزش ترس آن‌ها از صحبت در جمع و همچنین بیان دیدگاه‌ها و پیام‌های مختلف به مخاطبین در هر دوره از رویداد است.

در نهایت و پس از پایان مراسم مخاطبین پس از حضور بر روی صحنه و گرفتن عکس دسته‌جمعی، به محوطه خارج از سالن هدایت شدند و ضمن پذیرایی به گپ‌و‌گفت با یک‌دیگر و آشنایی و شبکه‌سازی پرداختند.

و هفتمین رویداد صبح خلاق تهران در قلب نماد اصیل تهران پایان یافت و بسیاری از مخاطبین فرصت یافتند تا به بهانه این رویداد، بازدیدی از طبقات برج آزادی و موزه آن نیز داشته باشند.

 

هفتمین رویداد صبح خلاق تهران در برج آزادی برگزار شد

هفتمین رویداد صبح خلاق تهران در برج آزادی برگزار شد

هفتمین رویداد صبح خلاق تهران در برج آزادی برگزار شد

هفتمین رویداد صبح خلاق تهران در برج آزادی برگزار شد

هفتمین رویداد صبح خلاق تهران در برج آزادی برگزار شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز