خبرگزاری کار ایران

حق‌التدریسی‌های همدان: یا بیکاریم یا نیمه‌وقت بر سرِ کار/ مدیرکل آموزش و پرورش همدان: ظرفیت خالی نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۲۵۰

معلمان حق‌التدریس همدان می‌گویند از 90 نفر فقط 40 نفر آن هم به صورت نیمه‌وقت تدریس داریم؛ مدیر کل آموزش و پرورش همدان می‌گوید: قانون جذب مجلس الزام‌آور نیست و در حال حاضر ظرفیت خالی نداریم.

در روزهای گذشته، معلمان حق‌التدریس نواحی یک و دو شهرستان همدان با ایلنا تماس گرفتند و از  روند ساماندهی خود در سال جاری انتقاد کردند.

این حق‌التدریسی ها می‌گویند: با وجود گذشت یک ماه و نیم از آغاز سال تحصیلی، هنوز ساماندهی نشده‌ایم.

از قرار معلوم، امسال از 90 نفر معلم حق‌التدریسی همدان، تنها 40 نفر آنها آن هم به صورت نیمه وقت، تدریس دارند و 50 نفر باقیمانده بیکارند.

یکی از این حق‌التدریسی‌ها که دوازده ساعت تدریس برایش در نظر گرفته شده می‌گوید: همه ما حداقل یک یا دو سال سابقه کار داریم؛ تدریس نیمه وقت برای ما سابقه محسوب نمی‌شود؛ با تدریس نیمه وقت، هم حقوقمان که براساس قانون کار است، نصف می‌شود و هم فقط برای نصف ماه بیمه می‌شویم.

این معلم ادامه داد: تازه وضع ما 40 نفر بهتر است؛ 50 نفر از همکارانمان حتی یک ساعت هم کلاس ندارند و این مساله سابقه آنها را در خطر قرار می‌دهد.

رسمی‌ها که بازنشست شوند، حق‌التدریس‌ها را به کار می‌گیریم

مصطفی خزائی (مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان) در ارتباط با معلمان حق‌التدریس این استان و شرایط اشتغال آنها به خبرنگار ایلنا گفت: وقتی ظرفیت خالی نداریم، چطور حق‌التدریس‌ها را به کار بگیریم.

وی با بیان این که دستاویز حق‌التدریسی‌ها قانون جذب مصوب مجلس است، تاکید کرد: قانون جذب مجلس، وضوح دارد و می‌گوید آموزش و پرورش در صورت نیاز بایستی حق‌التدریسی ها را جذب کند؛ در حالیکه ما در شهرستان همدان نه تنها نیاز نداریم؛ بلکه نیروی رسمی مازاد هم داریم.

خزائی تاکید کرد: وقتی رسمی‌هایی داریم که بیکارند، چطور می‌توانیم حق‌التدریس‌ها را به کار بگیریم؟

وی در پاسخ به این سوال که چطور شده نیروهای رسمی مازاد در همدان به وجود آمده گفت: نیروی جدید رسمی بر اساس ماده 28 به شهرستان‌ها داده شده؛ از آن طرف، نیروهای با سابقه مناطق به مرکز استان منتقل شده‌اند و به همین دلیل نیاز مرکز استان تامین شده.

خزائی در ارتباط با آینده حق‌التدریسی‌های همدان گفت: به نیروهای حق‌التدریس گفته‌ایم، به محض این که نیروی شاغل بازنشست شود، از حق‌التدریسی‌ها جایگزین خواهیم کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان در پایان گفت: نیاز داشته باشیم، خودمان به درخانه‌شان می‌رویم؛ تماس می‌گیریم و استخدامشان می‌کنیم؛ همانطور که در خیلی از شهرها و مناطق مثل کبودآهنگ، تویسرکان، ملایر و اسدآباد، حق‌التدریسی ها به کار گرفته شدند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز