خبرگزاری کار ایران

تفاهم‌نامه همکاری اداره کل ورزش کارگری و دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه تهران

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۱۴۶

تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی مابین اداره کل امور ورزشی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران امضا شد.

به گزارش ایلنا ؛ در نشست مشترکی که امروز بین دکتر رجبی ریاست دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران و جواد رمضی مدیرکل امور ورزشی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد طرفین ضمن بیان دیدگاهها و نوع تعاملی که می توانند با هم داشته باشند تفاهم نامه ایی را برای تعامل وهمکاری متقابل به امضا رساندند و قرار شد پس از طی مراحل اولیه  وارد مرحله اجرا شود.

در این نشست ابتدا دکتر جواد رمضی با ارائه گزارشی از کارکرد و نوع نگاه به ورزش کارگری گفت: ورزش کارگران با بیش از نیم قرن سابقه ریشه ای عمیق دارد و اگر با رویکردهای علمی و پژوهشی به نوع کارکرد ورزش در بین کارگران به خوبی ورود کنیم یقینا تحول و انقلابی در سلامت نیروی کار به وجود خواهد آمد.

رمضی با بیان این نکته که من خودم سالهاست در بطن ورزش کارگران حاضرم و باید عرض کنم که یک کار کلیشه ایی از همان ابتدا در ورزش کارگران مثل برگزاری سالانه مسابقات قهرمانی کشور بوده و به اصل و نفس ورزش و نقش آن در تندرستی نیروی کار و تولید توجه کمتری شده است افزود: به همین منظور من از سال 89 دنبال یک راهکاری بودم تا کارگر برای ورزش کردن و آنهم ورزشی که مستقیم با سلامت خود او و خانواده و نوع کاری که انجام میدهد ارتباط مستقیمی دارد بهانه ایی نداشته باشد و خود بخود روزانه دقایقی را ورزش کند که به طرح ایجاد مراکز "سنجش ساختار قامتی و تندرستی کارگران" رسیدیم و توانستیم نهایتا سال گذشته مراکزی را در استانها با کار کردی مشخص دایر کنیم.

وی افزود: اینکار را با اصناف مختلف شروع کردیم. به این صورت که کارگران یکی از اصناف را به مراکز سنجش ساختار قامتی دعوت می کنیم و یا کارشناسان ما به دفتر مرکزی اصناف می روند و آنجا با انجام تست های مختلف و آزمایشاتی که انجام میدهند در حقیقت نوعی آسیب شناسی جسمی می شوند و داده های این مراکز به ما یک اطلاعاتی می دهد و بر مبنای این اطلاعات به صنف مورد نظر اعلام می کنیم که فلان نقایص در حرکت جسمانی کارگران شما وجود دارد.

وی گفت: بعد از این مرحله به آنها راهکار و راه حل می دهیم که اگر این نوع ورزش را روزانه انجام دهید بسیاری از نارسائیها و مشکلات جسمانی شما حل می شود که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شده است.

وی افزود: البته مشکل عمده ما در این راه کمبود نیروی متخصص برای مراکز سنجش ساختار قامتی است که با انعقاد این تفاهم نامه انشالله بتوانیم از تجربیات نیروهای دانشکده تربیت بدنی در سراسر کشور بهره لازم را ببریم. ضمن اینکه ورزش کارگری هم در سراسر کشور 6 مجموعه رفاهی و تفریحی و بیش از 280 فضای ورزشی در اختیار دارد که می توانیم در مقابل خدمات علمی و پژوهشی که شما به ما ارائه می کنید ما نیز خدماتی را به دانشکده تربیت بدنی ارائه نماییم.

دکتر رجبی رییس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران با استقبال از این همکاری و انعقاد تفاهم نامه با ورزش کارگری گفت: نهادها و وزارتخانه های زیادی برای تعامل با ما به دانشکده می آیند اما تاکنون با چنین مبحثی مواجه نشده بودم و این بحث ساختار قامتی که مطرح کردید می تواند زمینه همکاریهای خوبی بین ما و بخش کارگری باشد.

رییس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران افزود: اتفاقا ما در همین دانشکده تربیت بدنی یک مرکز مجهزی را برای همین منظور البته در ابعادی وسیع تر دایر کرده ایم و می توانیم از این طریق هم با معرفی شما به اصناف و جامعه هدف کارگری سرویس بدهیم.

دکتر رجبی اضافه کرد: اما در مورد مراکز ساختار قامتی که شما دایر کرده اید ما هم می توانیم در زمینه پژوهش ؛ آسیب شناسی و هم حرکات اصلاحی با نیروهای متخصصی که در تمام کشور داریم به شما کمک کنیم و اینکار از طریق دکتر رحیمی که ارتباطی دو جانبه با ما و شما دارد راحت تر امکان پذیر است .

در پایان این نشست که در دفتر مرکزی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد تفاهم نامه همکاریهای متقابل اداره کل امور ورزشی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران به امضای طرفین رسید و در آینده ایی نزدیک همکاریهای دو طرف آغاز خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز