خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار :

پیگیر تشکیل کمیته‌های تحقیق از حوادث اخیر صنعت نفت هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۶۰۴

عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار می گوید در جلسه پیش‌روی این شورای عالی پیگیر تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی حوادث اخیر پالایشگاه نفت تهران و سکوی نفتی رگ سفید خواهیم بود.

«علی اصلانی» عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار در گفت‌و‌گو با ایلنا با اشاره به حوادث اخیر پالایشگاه نفت تهران و میدان نفتی رگ سفید شهرستان گچساران، گفت: برای روشن شدن ابعاد این دو حادثه باید مانند پیگیری‌حادثه معدن زمستان یورت اقدام کنیم و از سوی شورای عالی حفاظت فنی، کمیته‌های حقیقت یابی را  تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون از طریق شورای عالی حفاظت فنی برای بررسی این دو حادثه تصمیمی مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت یاب گرفته نشده است، افزود: به صورت مرتب جلسات شورای عالی حفاظت فنی هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود و پیگیری می‌کنیم تا در جلسه این هفته شورای عالی حافظت فنی، چنین کمیته‌هایی با حضور نمایندگان کارگری مسئول بررسی حوادث اخیر نفتی بشوند.

اصلانی گفت: با این حال حتی اگر هم چنین کمیته‌ای تشکیل شود، بازهم نمایندگان کارگران در آنها حضور ندارند تا به اسناد و مدارک حادثه دست یابند و آنها را به اطلاع جامعه کارگری برسانند.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور افزود: عضویت نمایندگان کارگران در کمیته‌های تحقیق شورای عالی حفاظت فنی منوط به مصوبه‌ای جداگانه است که تاکنون فقط در ارتباط با حوادث نادری مانند بررسی حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت اتفاق افتاده است.

وی در ادامه در خصوص بازرسی‌های سرزده بازرسان ادارت کار از محیط‌های کارگاهی، گفت: در بخش بازرسی‌ها اگرچه تلاش شده است که نظارت مستمری بر روی عملکرد کارفرمایان و پیمانکاران وجود داشته باشد با این حال تعداد بازرسان کار محدود است و آنها وقت نمی‌کنند که به همه جا سر بزنند.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور افزود: افزایش تعداد بازرسان کار ضروری است و با توجه به ابعاد حوادث کار و تاثیرات ناگوار آن بر روی افکار عمومی بهتر است که دولت از هر طریقی که شده این مسئله را در هیات دولت بررسی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز