خبرگزاری کار ایران

اردوغان از آغاز عملیات جدید در ادلب خبر داد

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۷۰۷

رئیس‌جمهوری ترکیه از آغاز عملیات ارتش کشورش در ادلب سوریه خبر داد و اعلام کرد که ارتش روسیه از این عملیات پشتیبانی هوایی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، امروز- شنبه- طی اظهاراتی گفت: ««عملیاتی جدی از امروز در ادلب آغاز شده که ادامه خواهد داشت، چون می‌خواهیم به برادران‌مان در ادلب و برادرانی که به این منطقه رسیده‌اند، کمک کنیم.»

اردوغان با بیان اینکه «چنین قدمی برداشته شده و عملیات در جریان است»، افزود که نیروهای ترکیه هنوز وارد عملیات نشده‌اند و در حال حاضر شبه‌نظامیان مورد حمایت آنکارا درگیر آن هستند.

طبق اعلام اردوغان، روسیه قرار است از این عملیات جدید در ادلب پشتیبانی هوایی کند.

رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه گفت: «ترکیه مردم ادلب را آواره نخواهد کرد و اجازه نمی‌دهد که یک دالان ترور در طول مرزهایش با سوریه شکل بگیرد... ما به برنامه‌های خود پس از عملیات ادلب ادامه خواهیم داد.»

ادلب و نواحی اطراف آن از پایگاه‌های بزرگ گروه‌های معارض مسلح هستند و کنترل این مناطق را در دست قرار گرفته‌اند.

نظامیان ترکیه، سال گذشته وارد شرق ادلب شدند و در عملیات موسوم به «سپر فرات» از گروه شورشی «ارتش آزاد سوریه» در جنگ علیه داعش و کردها حمایت کردند.

همزمان، «لواء المعتصم» از فرماندهان بلندپایه شورشیان سوری اعلام کرده است: «ارتش آزاد سوریه با حمایت نیروهای ترکیه کاملا آماده وارد به این منطقه هستند ولی تا این لحظه چنین کاری صورت نگرفته است.»

رئیس‌جمهوری ترکیه ماه گذشته گفته بود که آنکارا نیروهای خود را به عنوان بخشی از طرح مورد توافق با روسیه، در ماه آگوست برای ایجاد مناطق غیرنظامی در سوریه به استان ادلب اعزام خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز