خبرگزاری کار ایران

سردار اشتری:

خودروها ایمن و نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها رفع شوند

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۴۳۶

فرمانده ناجا در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی گفت: اگرچه حفظ نظم و امنیت برعهده نیروی انتظامی است، اما برای حفظ امنیت مشارکت همه دستگاه‌ها و مردم لازم است، چرا که موضوع امنیت چند بعدی و چند وجهی است و همه باید در استقرار امنیت به نیروی انتظامی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردارحسین اشتری در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی در اولین روز از هفته گرامیداشت ناجا با اشاره به ماه‌های محرم و صفر گفت: همانطور که امام راحل فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته این ایام باعث تجدید قوا مردم و نیروهای مسلح است. در دوران دفاع مقدس نیز محرم و صفر برای رزمندگان ماه‌های خاصی بود و عملیات‌های مهم در این دو ماه برگزار می‌شد که اکثرا با موفقیت نیز همراه بود.

او با اشاره به گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: این هفته با شعار پلیس برای امنیت و امنیت برای همه کار خود را آغاز کرده است. بی‌شک بالاترین نعمت برای هر کشور و مردم نعمت امنیت است. بحمدلله این امنیت باثبات و مثال زدنی در کشور ما نیز وجود دارد و با توجه به تلاطم و آشوب‌های منطقه و اتفاقات ناگواری که شاهد آن هستیم این امنیت به برکت خون شهدا، هدایت مقام معظم رهبری و انسجام نیروهای انتظامی، نظامی و قضایی همچنین هوشیاری مردم به دست آمده است.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه باید این امنیت را حفظ و ارتقا بخشیم، گفت: نیروی انتظامی حافظ نظم و امنیت و آرامش برای مردم است و این وظیفه شرعی و قانونی خود را با تمام توان انجام داده است. گواه این ادعا نیز شهدایی است که در دوران دفاع مقدس و پس از آن برای استقرار نظم و امنیت تقدیم کرده است.

اشتری خاطرنشان کرد: در هر ماه بهترین همکارانمان در مصاف با کسانی که قصد تعدی از حقوق مردم را دارند همچنین کسانی که به مرزها تجاوز می‌کنند، به شهادت می‌رسند.

او به حضور نیروهای انتظامی در 8500 کیلومتر مرزهای کشور اشاره کرد و افزود: برخی از نقاط مرزی ما بسیار صعب‌العبور است و تردد در آنها به سختی انجام می‌شود اما مرزبانان ما برای حفظ امنیت مرزها در آن مناطق حضور دارند و با هر گونه بی‌قانونی و تعدی برخورد می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: اگرچه حفظ نظم و امنیت برعهده نیروی انتظامی است اما برای حفظ امنیت مشارکت همه دستگاه‌ها و مردم لازم است چراکه موضوع امنیت چند بعدی و چند وجهی است و همه باید در استقرار امنیت به نیروی انتظامی کمک کنند.

اشتری با بیان اینکه در بعد اخلاقی، سیاسی، فضای مجازی و فرهنگی ماموریت‌هایی به عهده نیروی انتظامی گذاشته شده است، تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف همکاران جدیت به خرج داده تا از آسیب و چالش و تهدیدها جلوگیری کنند و در برخی موضوعات پیشرفت و در برخی موارد مشکلاتی داشته‌ایم و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی افزود: نیروی انتظامی حافظ جان و مال و ناموس مردم است و در این زمینه کوتاهی نکرده است، اما باید بیشتر از این تلاش شود و به طور حتم چنین خواهیم کرد و به این حد بسنده نخواهیم کرد.

فرمانده ناجا تاکید کرد: با ورود تجهیزات جدید، ارائه آموزش‌های حرفه ای و راه اندازی قرارگاه جهادی تربیت و آموزش، درصدد رفع خلاء های آموزشی هستیم چون معتقدیم پلیس دانش بنیان و حرفه ای هستیم و برای دستیابی به حرفه‌ای گرایی باید آموزش ها را تقویت کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: امیدوارم با توجه به اراده‌ای که در نیروی انتظامی وجود دارد و همچنین روحیه جهادی، ورود تجهیزات و ارتقای آموزش و حمایت همه دستگاه ها بیشتر از گذشته بتوانیم پاسخگوی نیاز به حق و به جای مردم باشیم.

او با اشاره به اینکه در حوزه های مقابله با ورود کالای قاچاق، اقدامات شایسته انجام شده هر چند با نقطه مطلوب فاصله داریم، تصریح کرد: نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر توفیقات خوبی داشته است در برخورد با خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر اقدامات خوبی انجام شده، اما سهم هر دستگاه باید مشخص شود.

او با اشاره به بیانات رهبری گفت: در پلیس راهور با توجه به توصیه اکید مقام معظم رهبری، گام های خوبی برداشته شده و طی یک سال گذشته کاهش جان باختگان تصادفات را داشتیم با توجه به اینکه بیش از یک میلیون و 500 خودرو اضافه شده و بیش از یک میلیون نفر گواهی نامه گرفته اند اما حتی یک کشته هم زیاد است و عوامل انسانی، خودرو، جاده و پلیس در تصادفات دخیل است. در صنعت خودرو باید دقت شود تا ایمنی لازم را داشته باشد و همچنین در جاده ها نقاط حادثه خیر را رفع کنند هر چند درصدی رفع شده اما کفایت نمی کند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم انتظامی در 26 شهریورماه امسال، خاطر نشان کرد: رهبری فرمودند شما آبروی نظام هستید و در تمام صحنه ها حضور دارید که همه این ها حاکی از رضایت ایشان بود و باید تدابیر و فرامین رهبری را سرلوحه و مدنظر قرار داده و عملیاتی کرد.

سردار اشتری ضمن تشکر از نیروی انتظامی و خانواده هایشان، خطاب به آنها گفت: شما با روحیه جهادی که دارید کارتان را انجام می دهید و ما هم در حد توان و بضاعت خود، فرموده رهبری را عملی می کنیم.

در این مراسم از نیروهای نمونه یگان های تخصصی نیروی انتظامی با اهدای لوح یادبود از سوی فرمانده نیروی انتظامی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز