خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنایع لبنی در گفت‌وگو با ایلنا:

خرید شیر خام كارخانه‌ها كاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۳۴

کاهش فروش محصولات لبنی باعث تجدیدنظر در برنامه‌های تولیدی کارخانه‌های صنایع لبنی می‌شود/ظرفیت تولید در کارخانه‌های صنایع لبنی حدود ۱۲ میلیون بوده اما حداکثر ۵۰ درصد از این ظرفیت فعال بوده و از آن استفاده می‌شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی از کاهش خرید شیر خام کارخانه‌ها خبر داد.

رضا باکری در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در شرایط فعلی قدرت خرید مردم به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است اظهار داشت: کاهش فروش محصولات لبنی باعث تجدیدنظر در برنامه‌های تولیدی کارخانه‌های صنایع لبنی می‌شود.

وی افزود: هم اکنون خرید شیر خام کارخانه‌ها کاهش یافته است.

باکری خاطر نشان کرد: ظرفیت تولید در کارخانه‌های صنایع لبنی حدود ۱۲ میلیون بوده اما حداکثر ۵۰ درصد از این ظرفیت فعال بوده و از آن استفاده می‌شود.

به گزارش ایلنا، با افزایش قیمت محصولات لبنی طبیعتا قدرت خرید این محصولات در بازار مصرف کاهش یافته و برآورد‌های خرید این محصولات و بازار حاکی از کاهش مصرف شیر و محصولات لبنی در کشورمان است که این امر موجب می‌شود دامداران با مشکل مازاد تولید و فاسد‌شدن محصول مواجه می‌شوند.

این در حالی است که طبق برنامه چهارم توسعه قرار بود مصرف سرانه‌ شیر در کشور به میانگین جهانی (۱۶۰ کیلوگرم) برسد، اما به دلیل محقق‌نشدن این امر در برنامه‌ چهارم به برنامه پنجم موکول شد.

اما اکنون هم با گذشت دو سال از قانون برنامه‌ پنجم توسعه آمار و بازار مصرف حاکی از کاهش مصرف این محصول که شاخصه‌ توسعه‌یافتگی‌ کشور‌ها در جهان به شمار می‌رود، است و میزان مصرف سرانه کشورمان در خوشبینانه‌ترین حالت‌‌ همان ۸۵ کیلوگرم سال ۸۹ باقی مانده است که نصف میانگین مصرف سرانه‌ جهانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز