خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاداسلامی کردستان:

کردستان در دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر حضور دارد

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۰۴

طراحان مد و لباس استان برای نخستین بار در این جشنواره با ارائه 87 اثر از لباس های کُردی مردانه و زنانه، مانتو و شلوار و زیور آلات استفاده شده در مناطق مختلف کردستان ایران شرکت نموده اند.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی کردستان از حضور فعال طراحان مد و لباس کردی استان در دومین جشنواره بین المللی مدولباس فجر تهران خبر داد.

قباد میمنت آبادی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا تصریح کرد: طراحان مد و لباس استان برای نخستین بار در این جشنواره با ارائه 87 اثر از لباس های کُردی مردانه و زنانه، مانتو و شلوار و زیور آلات استفاده شده در مناطق مختلف کردستان ایران شرکت نموده اند.

وی، شناسایی ومعرفی ویژگی های قومی کردستان از طریق ارائه لباس های ویژه مناطق کردنشین ایران و همچنین زیور آلات مخصوص لباس های زنانه را از مهمترین اهداف شرکت طراحان مد ولباس استان در دومین جشنواره بین المللی مد ولباس فجر عنوان کرد.

میمنت آبادی افزود: لباس های کُردی زنانه ومردانه مورد استفاده کردستان و مناطق کُردنشین غرب کشور بنا به ویژگی رعایت کامل حجاب و پوشیدگی اسلامی و هچنین جلوگیری از تهاجم فرهنگی لباس های خارجی می تواند الگو نمونه مناسب برای طراحان کل کشور باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: لباس کردی مناطق مختلف غرب کشور می تواند بعنوان الگوی فرهنگ  ایرانی - اسلامی در سطح جهان مطرح شود، به همین منظور برنامه ریزی های لازم برای راه اندازی جشنواره استانی مد ولباس کردستان در سال آینده درحال شکل گیری است.

شایان ذکر است غرفه استان کردستان بزرگترین غرفه دومین جشنواره مد ولباس فجر در میان استان های کشور است که  از 13لغایت 23اسفندماه در مصلای امام خمینی(ره) تهران پذیرای بازدید کنندگان است.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز