خبرگزاری کار ایران

مراد هاشم زهی در گفت‌وگو با ایلنا؛

نتایج قطعی انتخابات نظام پزشکی ۱۲۰شهر اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۲۵

جامعه پزشکی با ریختن آرا خود به صندوق به نفع افراد صالح که اکثریت آرا را کسب کردند عدم رضایت خود را از شبهات وارده نسبت به روند رسیدگی به صلاحیت نامزد‌ها اعلام کردند و با حاضر شدن در پای صندوق‌های رای نشان دادند هیچ جای شک و شبهه‌ای باقی نمانده است.

ایلنا: رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی گفت: انتخابات نظام پزشکی در ۱۸۵ شهر برگزار شد و تاکنون نتایج قطعی حدود ۱۲۰شهر اعلام شده است.

مراداشم زهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد آخرین وضعیت نتایج نتخابات نظام پزشکی گفت: شمارش آرا در همه شهر‌ها پایان یافته است و گزارشات نتایج انتخابات درشهرهای مختلف پشت سرهم درحال گزارش به هیات مرکزی است.

وی به نتایج ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی در تهران اشاره کرد وافزود: دکتر علیرضا زالی با ۱۹۱۷ رای، ‌دکتر علی فتاحی با ۱۰۹۵ رای، دکتر علی اصغر پیوندی با ۱۰۶۴ رای، ‌ دکتر محمد حسین بدخش با ۹۴۶ رای، دکتر ایرج خسرونیا با ۹۲۶ رای، ‌ دکتر حسن هویدا با ۹۰۴ رای، ‌ دکتر محمد مهدی حفیظی با ۸۶۹ رای، دکتر احمد شجاعی با ۷۶۰ رای، دکتر محمد مهدی قیامت با ۶۶۴ رای و دکتر گلمکانی با ۶۱۵ رای بیشترین آراء را در گروه پزشکان به خود اختصاص دادند.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی همچنین مشارکت پزشکان در این دوره از انتخابات نظام پزشکی را بسیار خوب توصیف کردو گفت: البته در مورد آمار و ارقام در این زمینه به تفکیک شهرستان هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۷ هزار نفر در تهران پای صندوق‌های رای حضور یافتند، افزود: برخی شهر‌ها حضور دو برابری نسبت به دوره پیش داشته‌اند و در برخی جا‌ها افزایش مشارکت ۲۰ درصدی را نشان می‌دهند.

هاشم زهی در ادامه به مکاتبه اعتراضی رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با رئیس جمهور نسبت به روند رسیدگی به صلاحیت نامزد‌ها اشاره کرد و افزود: ایشان در این انتخابات کاندیدا بودند و تنها ۵۲ رای برای ایشان به صندوق ریخته شد که این موضوع نشان دهنده این است که پزشکان خودشان تصمیم می‌گیرند و دید آگاهانه‌ای را نسبت به سرنوشت جامعه پزشکی و مشکلات بهداشتی درمانی مردم دارند.

هاشم زدهی با تاکید بر اینکه آرا ناچیز ایشان نشان می‌دهد که جایگاهی در بین جامعه پزشکی ندارد، افزود: جامعه پزشکی با ریختن آرا خود به صندوق به نفع افراد صالح که اکثریت آرا را کسب کردند عدم رضایت خود را از شبهات وارده نسبت به روند رسیدگی به صلاحیت نامزد‌ها اعلام کردند و با حاضر شدن در پای صندوق‌های رای نشان دادند هیچ جای شک و شبهه‌ای باقی نمانده است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی خاطرنشان کرد: ‌ رئیس جمهوری به طور حتم رای فردی را که به ایشان نامه اعتراضی نسبت به روند رسیدگی به صلاحیت نامزد‌ها نوشتند تجزیه و تحلیل خواهد کرد و اگر مقداری هم تامل کنند خواهند دید حرف‌های ایشان صحت نداشته است.

وی در مورد احتمال ابطال انتخابات از سوی رئیس جمهور گفت: آقای احمدی‌نژاد بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در بین مردم آذربایجان صحبت خاصی را عنوان نکردند از همین رو اینکه در مقام تقابل باایشان بر آئیم کار پسندیده‌ای نیست.

هاشم زهی با اشاره به اینکه با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری باید حتی در جزئی‌ترین کار‌ها نیز مراعاتی صورت گیرد، افزود: ما فکر می‌کنیم رئیس جمهوری واکنش خاصی را نشان نخواهند داد و برگزاری انتخابات نظام پزشکی نیز دلیلی بر این ادعا است.

وی با اشاره به انجام کارهای اجرایی برگزاری انتخابات نظام پزشکی ازسوی دولت تصریح کرد: رئیس جمهور اگر می‌خواستند سنگ اندازی جدی کند می‌توانست با امر قهری یا حکمی این کار را انجام دهند تا انتخابات برگزار نشود اما دیدید که وزارت بهداشت به خوبی وظایف خود را در این انتخابات بر طبق قانون انجام داد.

وی با تاکید براینکه رئیس جمهور به طور حتم به نظر پزشکان و آرایی که به صندوق ریختند، احترام خواهد گذاشت، افزود: اگر احیانا چنین مساله‌ای اتفاق نیفتاد که البته امکانش هم هست تجربه‌ای برای قانون گذاران خواهد شد که تجدید نظری در وضع قوانین داشته باشند تا بعضی از امور مملکت تنها به بالا‌ترین مقام اجرایی کشور واگذار نشود که در یک لحظه حساس بخواهد حکمی را امضا کند یا نکند و در ‌‌نهایت به سلیقه خود عمل کند.

هاشم زهی تصریح کرد: مجلس می‌تواند این اختیار را از او سلب و به یک هیاتی یا شخص دیگری تنفیذ کند که در مواقع حساس تصمیمی به صورت سلیقه‌ای برای استفاده خاص اتخاذ نشود و با یک طرح دو فوریتی، مشکلاتی را که در اجرای قانون پیش می‌آید با تدابیر لازم حل کند، البته امیدواریم که چنین وضعی پیش نیاید.

وی با تاکید براینکه درمملکت امام زمان بن بستی وجودندارد، افزود: دراین مملکت برای هر دردی دوا است و اگر فردی بخواهد خللی در نظم و انضباط امور مملکت ایجاد کند مجلس تدابیر لازم را خواهد دید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز