خبرگزاری کار ایران

در دیدار سفیر ایران با وزیر آموزش و تحقیقات نروژ انجام شد:

اعلام آمادگی نروژ برای تبادل استاد و دانشجو با ایران

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۱۲۰

در جریان دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلو با وزیر آموزش و تحقیقات نروژ پیرامون توسعه روابط علمی و دانشگاهی بین دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر صورت پذیرفت.

به گزارش ایلنا، محمدحسن حبیب‌اله‌زاده با اشاره به روابط دو کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی، از آمادگی کشورمان برای توسعه همکاری‌های آموزشی و تحقیقاتی با نروژ به عنوان مکمل علمی همکاری‌های اقتصادی خبر داد.

سفیر ایران در اسلو با اشاره به توان علمی و سابقه خوب دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در نروژ، تبادل استاد و دانشجو و نیز ایجاد کرسی زبان فارسی، ایران‌شناسی و اسلام شناسی در دانشگاه‌های نروژ را از جمله دیگر محورهای همکاری ذکر کرد. 

توربیورن ایساکسن، وزیر آموزش و تحقیقات نروژ نیز با ابراز خرسندی از روند توسعه همکاری‌های فیمابین دو کشور بر آمادگی وزارت علوم و تحقیقات برای تسهیل در همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین دو کشور تاکید کرد.

او همکاری با موسسات علمی و تحقیقاتی نروژ از جمله شورای تحقیقات نروژ و مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی نروژ را زمینه مناسبی برای پیشبرد اهداف آموزشی و مبادله دانش و فناوری بین دو کشور ارزیابی کرد.

وزیر آموزش و تحقیقات نروژ همچنین از تبادل استاد و دانشجو در زمینه‌های مورد علاقه دانشگاه‌های دو کشور استقبال کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز