خبرگزاری کار ایران

در آغاز ماموریت خود در اسلو؛

سفیر ایران در نروژ با وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد

وزیر خارجه نروژ در دیدار سفیر جدید ایران با بیان اینکه کشورش خواستار گسترش روابط با جمهوری اسلامی است، نسبت به حضور فعالانه شرکت‌های نروژی در بازار ایران ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایلنا، محمدحسن حبیب‌الله‌زاده در آغاز ماموریت خود به عنوان سفیر در اسلو با بورگه برنده وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار سفیر کشورمان با اشاره به اهمیت ارتقای گفت‌وگوهای سیاسی و تقویت همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور، آمادگی کشورمان برای توسعه مناسبات در زمینه مختلف اقتصادی از جمله نفت و گاز، شیلات، جنگلداری، بنادر و دریانوردی و همکاری‌های زیست محیطی را ابراز کرد.

بورگه برنده، وزیر امورخارجه نروژ هم با اشاره به ملاقات‌های وزرای امور خارجه دو کشور و دیدار رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر نروژ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ادامه گفت‌وگوها و تبادل نظرهای منظم مقامات دو کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت که نروژ خواستار گسترش روابط خود با ایران است.

او با اشاره به تصمیم این کشور برای اختصاص خط اعتباری به مبلغ یک میلیارد دلار جهت توسعه مناسبات اقتصادی با ایران ابزار امیدواری کرد که شرکت‌های نروژی فعالانه در بازار ایران حضور پیدا کنند.

 

کد خبر : ۴۳۸۲۱۳