خبرگزاری کار ایران

در آستانه انتخابات زودهنگام بریتانیا؛

برگزاری مناظره تلویزیونی بدون حضور خانم نخست‌وزیر!

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۰۵۱

رهبران احزاب سیاسی اصلی بریتانیا در مناظره تلویزیونی خود اقدام به بیان برنامه‌های خود کردند اما جای خالی ترزا می در این مناظره سوال‌های بسیاری را مطرح ساخته است

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، برنامه مناظره تلویزیونی رهبران احزاب سیاسی اصلی بریتانیا در آستانه انتخابات عمومی این کشور، چهارشنبه شب بدون حضور «ترزا می» نخست وزیر و رهبر حزب محافظه‌کار برگزار شد.

در این مناظره هفت نفر شرکت داشتند اما غیبت خانم می در جریان این بحث تلویزیونی کاملاً محسوس بود. به جای او، «امبر راد» وزیر کشور حضور داشت. خانم راد گفت: «داشتن یک تیم خوب و قوی، بخشی از کار یک رهبر خوب است». اما به نظر نمی رسید که این توضیح بسیاری از شرکت کنندگان و بینندگان مناظره را قانع کرده باشد.

در این مناظره، موضوعات داغی مانند کاهش کمک هزینه‌های دولتی، سطح معیشت، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برکسیت) و ناهماهنگی در سطح دستمزدهای دولتی به بحث گذاشته شد.

امبر راد افزود: «ما باید مطمئن شویم که به یک اقتصاد قوی می‌رسیم و راه اطمینان یافتن برای این کار این است که در مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا در موضعی قدرتمند باشیم.»

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، حزب عمده مخالف دولت، محور بحث خود را بر تفاوت فاحش بین دستمزد کارمندان معمولی و مدیران اجرایی قرار داد.

وی گفت: «ما مصمم هستیم آنانی که برای این مملکت ثروت تولید می کنند، از ثروت این مملکت هم استفاده ببرند. ما شاهد یک شکاف بزرگ فزاینده بین دستمزد کسانی هستیم که کار می کنند و آنانی که در صدر قرار دارند….این باید تغییر کند و ما قطعا این کار را خواهیم کرد.»

خانم می که پس از استعفای هم حزبی‌اش، دیوید کامرون، به مقام نخست وزیری رسیده است، با هدف تحکیم موقعیت خود در جریان مذاکرات برکسیت بعنوان یک نخست وزیر منتخب، خواهان برگزاری انتخابات سراسری پیش از موعد در روز هشتم ماه ژوئن (هجدهم خرداد) شد.

با این حال، نظرسنجی اخیر موسسه «یوگاو» نشان میدهد که حزب حاکم محافظه کار ممکن است نتواند ۳۲۶ کرسی لازم برای تشکیل دولت را به دست بیاورد. این حزب در سال ۲۰۱۰ (هفت سال پیش) ناچار به تشکیل دولت ائتلافی با حزب سوم حائز اکثریت کرسی های پارلمان، یعنی حزب لیبرال دموکرات شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز