خبرگزاری کار ایران

عملیات تغییرات در استقلال؛ افتخاری برود یا منصوریان؟

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۹۵۶

شاید اگر شکست استقلال عادی بود، هواداران این تیم صفحات فضای مجازی را به محلی برای تاخت و تاز خود به سوی اعضای مدیریت باشگاه استقلال و کادر فنی بدل نمی‌کردند اما شکست مقابل العین امارات به حدی فاجعه‌بار بود که طاقت هواداران استقلال خیلی زود به سرآمد و آنها در اقدام‌هایی خودجوش بدون برنامه‌ریزی علیه مدیران باشگاه و مربیان مطالب بسیاری را عنوان کردند.

به گزارش ایلنا، در لابه‌لای انتقاد‌ها می‌شد به وضوح درخواست‌های مکرر از افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال را برای ترک این باشگاه به وضوح دید. هواداران ناراضی استقلال بر این باورند که این مدیریت به درد استقلال نمی‌خورد و تا وقتی اوضاع وخیم‌تر نشده افتخاری و اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال باید تغییر کنند. این درخواست‌ها بیشتر از وزیر ورزش جوانان می‌شد و حتی بسیاری از هواداران اعتقاد داشتند که تغییرات باید تا پیش از شروع فصل انجام شود تا وضعیت این باشگاه برای فصل آینده بهبود یابد.

بی‌شک اگر واقع‌بینانه به درخواست‌های مکرر هواداران استقلال که بارها به صورت مجازی و حضوری مطرح شده، بنگریم به این باور می‌رسیم که تیم کنونی با وجود اینکه در رتبه دوم لیگ قرار گرفت اما به دستاورد مهمی در فصل شانزدهم نرسید.

از استقلال که از فصل سیزدهم نتوانسته جامی به دست آورد انتظار بود که پس از سال‌ها در فصل جاری به جامی برسد اما استقلالی که به دست منصوریان ساخته شد، نه در جام حذفی موفق بود و نه در لیگ. شاید اگر تراکتورسازی تبریز در آن بحران‌ها قرار نمی‌گرفت و تیم‌های اصفهان دچار افت محسوس نمی‌شدند استقلال با منصوریان و این کادر مدیریتی جایگاهی پایین‌تر از رتبه دومی را تجربه می‌کرد اما برخی عوامل دست به دست هم داد تا استقلال در نهایت رتبه دوم را به دست آورد.

البته نمی‌شود منکر زحمات منصوریان و بازیکنان استقلال شد. آنها زحمات زیادی برای این باشگاه کشیدند اما توانایی‌های مجموعه‌ای که می‌بینیم برای رسیدن به قهرمانی کافی نبود و از استقلال هم انتظاری جز قهرمانی نیست و در واقع هر جایگاهی جز قهرمانی برای این باشگاه شکست محسوب می‌شود که هواداران هم کاملا به آن اذعان دارند.

به هر حال موضوع استقلال پس از باخت عجیب به العین دوباره حاد شده و عده‌ای بر این باورند که باشگاه تا قبل از رسیدن به لیگ هفدهم باید دچار تغییراتی اساسی شود. رفتن افتخاری که از لحاظ مدیریتی یکی از ضعیف‌ترین دوران را با استقلال رقم زد که موید این ادعا محرومیت استقلال از نقل و انتقالات نیم ‌فصل بود و حتی کنار گذاشتن منصوریان و انتخاب یک مربی خارجی اکنون به یکی از دغدغه‌های بزرگ بدل شده و نظرات گوناگونی در این باره ارائه می‌شود.

حال باید دید که در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. قطعا در این راستا نظر متولیان اصلی این باشگاه و وزارت ورزش و جوانان اهمیت بسیاری دارد و آنها هستند که باید درباره درخواست‌های پی در پی هواداران و انتقاد‌هایی که در رسانه‌ها نسبت به نوع مدیریت و البته در بخش فنی مطرح می‌شود، نظر نهایی را ارائه کنند.

آنچه اما در این برهه مهم است اینکه اگر قرار بر تغییراتی هست، باید هرچه زودتر انجام شود و اگر هم نیست صراحتا از سوی وزارت ورزش و جوانان اعلام شود تا این فضای تردید و دوگانگی از باشگاه استقلال رخت بربندد تا شاید دیگر شاهد نگرانی‌های عمیق خیل عظیم تماشاگران این باشگاه نسبت به آینده نباشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز