خبرگزاری کار ایران

آخرین اخبار از انفجار در معدن زغال‌سنگ زمستان یورت+اسامی مصدومان و عکس

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۲۷۳

درپی وقوع انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال غربی، شماری از کارگران این واحد معدنی بر اثر ریزش تونل معدن گرفتار شدند که درحال حاضر عملیات امداد برای نجات آنها ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، درپی وقوع انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال غربی، شماری از کارگران این واحد معدنی براثر ریزش تونل معدن گرفتار شدند که در حال حاضر عملیات امداد برای نجات آنها ادامه دارد.

آمار محبوسان به ۲۶ نفر رسید/کارگر فوتی نداریم

حمیدرضا منتظری در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: ۲۶ نفر هم‌اکنون مفقود و ۴۰ نفر مصدوم هستند و هیچ کارگری جان خود را از دست نداده است.

منتظری افزود: با هر مرحله دفع گاز پیشرفت بیشتری در امدادرسانی حاصل می‌شود اما هم‌اکنون آماری از اینکه امداد‌رسانان تا چه عمقی پیش رفته‌اند در دست نیست.

نیروهای امداد تمرکز خود را بر تخلیه گاز متمرکز کرده‌اند

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان گلستان می‌گوید هم‌اکنون تیم‌های عملیاتی تمرکز خود را روی تخلیه گاز از داخل معدن زغال سنگ زمستان یورت متمرکز کرده‌اند.

احمدی با بیان اینکه 26 نفر از کارگران هم‌اکنون در درون این معدن حبس هستند، گفت: گازهای منوکسید کربن متصاعد شده از زغال سنگ عملیات امداد رسانی را دشوار کرده است اما پیشرفت خوبی برای تخلیه این گازها انجام شده و هم‌اکنون دستگاه‌های اکسیژن‌رسان در محل نصب شده‌اند.

اضاف شدن دستگاه هوادهی به عملیات امداد و نجات/امدادگران به عمق ۸۰۰ متری رسیدند

منابع ایلنا در استان گلستان می‌گویند، هم‌اکنون دستگاه هوادهی (وان تراتور) به عملیات امداد و نجات ۵۰ کارگر محبوس شده معدن زمستان یورت آزاد شهر اضافه شده است.

این دستگاه مخصوص تجهیزات فنی تونل است و کمک می‌کند اکسیژن سریعتر وارد تونل ورودی معدن شود. این درحالی است که راه ورودی و خروجی این معدن فقط از یک تونل است، به همین علت کار امداد و نجات را سخت شده است.

در عین حال عارف (رئیس خانه معدن ایران) می‌گوید؛ هم‌اکنون امدادگران عملیاتى به عمق ۸۰۰ متری معدن زمستان یورت آزادشهر رسیده‌اند.

وی می‌افزاید: همه ۵۰ کارگر معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در عمق ۱۸۰۰ متری حبس شده‌اند.

به گفته عارف؛ انباشت گاز در بخش تونل‌های معدن موجب انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر شده که متاسفانه باعث ایجاد ضایعات جانی و مالی شده است.

آماده‌باش مراکز درمانی گلستان/١٢ معدنچی مصدوم بستری‌ شده‌اند

احمد نصرتی با اشاره به حادثه ریزش دیوار معدن زغال سنگ یورت شمال غرب، گفت: تمامی مراکز درمانی استان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و بیمارستان تأمین اجتماعی حکیم جرجانی گرگان نیز آماده پذیرش مصدومان است.

نصرتی افزود: تاکنون ١٢ نفر از مصدومان حادثه انفجار در معدن زغال سنگ آزادشهر به بیمارستان خاتم‌الانبیاء گنبدکاووس منتقل شده‌اند که وضعیت دو نفر از آنان وخیم است.

وی از همکاری و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های امدادی و مراکز درمانی استان گلستان برای کمک به حادثه‌دیدگان خبر داد و گفت: تمامی مراکز درمانی استان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و بیمارستان تأمین اجتماعی حکیم جرجانی گرگان نیز آماده پذیرش مصدومان است.

این مقام سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بیمارستان تأمین اجتماعی خاتم‌الانبیاء گنبدکاووس مجهز به باند هلیکوپتر است، گفت: از این رو می‌توانیم انتقال مصدومان حادثه را با سهولت بیشتری انجام دهیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گلستان در پایان افزود: تمامی پزشکان مراکز تأمین اجتماعی حتی کسانی که در مرخصی بوده‌اند، آماده خدمت‌رسانی هستند و از هیچ اقدامی برای کاستن از مشکلات و رنج مصدومان کوتاهی نخواهد شد.

هنوز به موفقیتی در امداد و نجات نرسیدیم/همه مسئولان در محل حضور دارند

حمیدرضا منتظری (معاون بحران استانداری گلستان) در ارتباط با آخرین جزییات عملیات امداد و نجات محبوس‌شدگان معدن یورت غربی گفت: تا این لحظه (ساعت ۱۷:۵۰ عصر) هیچ موفقیتی در عملیات حاصل نشده و دسترسی به محبوس شدگان امکان پذیر نیست.

منتظری افزود: همه مسئولان استانداری، ازجمله مدیر بحران استانداری گلستان در محل حادثه حضور دارند ولی هنوز هیچ آمار رسمی اعلام نشده‌است.

سگ‌های زنده‌یاب کاربرد ندارند/هنوز به محبوسان دسترسی نداریم

مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی استان گلستان در ارتباط با آخرین وضعیت امداد و نجات گفت: هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و نتوانسته‌ایم به محبوسان دسترسی پیدا کنیم.

این مقام مسئول؛ وجود گاز در تونل و طولانی بودن تونل را عوامل مشکل‌ساز عنوان کرد و گفت: از ابتدا تا انتهای تونل، حدود دو کیلومتر مسافت دارد و این مساله همراه با گاز زیاد تونل، کار را دشوار کرده است.

وی افزود: در حال حاضر فقط نیروهای آتش‌نشانی گلستان با همراه داشتن کپسول اکسیژن داخل تونل هستند ولی به علت وجود گاز، سگ‌های زنده یاب کاربردی ندارند.

اسامی مصدومان حادثه

اسامی مصدومان حادثه که به دو بیمارستان حضرت معصومه(ع) در آزدشهر و خاتم‌الانبیای گنبد منتقل شده‌اند به این شرح است:

علی گنجی وطن

محمد میرعرب

عزیزالله نکویی

تقی جواهردوست

غلام میرداروطن 

حسین محمودی

محمد اوخلی

حسین میرداروطن

حسن علیخانی

محمد نصرتی

علی مسعودی

جهانگیر سارانی

حسن سوسرایی

حسن رجبلو

مسلم زمانی

عباسعلی علیخانی

حبییب کمالی وطن

حسین علیمرادی

قدرت نکویی

علی قاسمی

علی‌اصغر علیخانی

حسن مسعودی

عبداله محمدی

موسی بهشتی

علیرضا سعیدی

حسین علیخانی

صادق سومرایی

نوروزعلی ریاض‌فر

محمود کمالی

براتعلی علیخانی

مرتضی مصطفی‌لو

اصغر کمالی‌وطن

مرادعلی دهساز

حسن آقایی

هادی دونلو

صادق دونلو

تعداد حادثه‌دیدگان، ۶۷ نفر است/تیم‌های امدادی اعزام شده‌اند

شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر کشور در ارتباط با آخرین جزئیات حادثه معدن زمستان یورت غربی گفت: تعداد حادثه‌دیدگان احتمالی ۶۷ نفر است که تاکنون ۲۷ نفر توسط اورژانس و هلال احمر به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

وی افزود: بنابر گفته کارگران، حدود ۴۰ کارگر در زیر تونل محبوس شده‌اند.

فتحی با بیان اینکه تیم‌های امداد از سراسر کشور به منطقه اعزام شده‌اند؛ گفت: انتقال سیستم‌های تنفسی آتش‌نشانی با بالگرد هلال احمر گرگان به منطقه انجام شده است.

وی در عین حال از اعزام ٦٢ نفر در قالب ١٧ تیم عملیاتی از پایگاه‌های شعب استان گلستان، اعزام ٢ قلاده سگ جستجو، اعزام ١١ دستگاه آمبولانس و ٦ دستگاه خودروی کمکدار  و اعزام ٢ تیم واکنش سریع از خراسان شمالی و یک تیم از سمنان خبر داد.

ربیعی عازم محل حادثه معدن ذغال سنگ زمستان یورت شد

علی ربیعی در نشست خبری عصر امروز خود که قرار بود سیاست‌های اشتغالزایی دولت را تشریح کند، به دلیل حادثه انفجار در معدن ذغال سنگ زمستان یورت شمال غربی در استان گلستان این نشست را نیمه کاره گذاشت.

او پس از خواندن متن پیام تسلیت رییس‌جمهور به بازماندگان حادثه‌دیدگان انفجار معدن ذغال سنگ زمستان یورت، به نمایندگی از روحانی عازم محل حادثه شد.

حال مصدومان خوب است/سی مصدوم در بیمارستان حضرت معصومه (ع) آزادشهر

منابع خبری ایلنا از مساعد بودن حال مصدومین حادثه انفجار معدن زغالسنگ یورت غربی خبر دادند.

به گفته این منابع، حدود سی مصدوم در بیمارستان حضرت معصومه (ع) آزاد شهر در استان گلستان بستری شده‌اند که همه آنها دچار مشکل تنفسی شده‌اند.

از قرار معلوم حال این مصدومان مساعد است.

در عین حال منابع ایلنا می‌گویند خطر ریزش در معدن حادثه دیده؛ وجود ندارد و فقط به علت انباشت گاز دسترسی محدود شده است.

از سازمان آتش‌نشانی گنبد، دو دستگاه ماشین امداد و نجات وآتش‌نشانی به معدن زمستان یورت اعزام شده است.

هنوز آمار رسمی از تلفات نداریم/امدادگران از سراسر کشور اعزام شده‌اند

شاهین فتحی گفت: هنوز آمار رسمی از تلفات حادثه معدن زغال‌سنگ زمستان یورت غربی نداریم. نیروهای امدادی از سراسر کشور اعزام شده‌اند.

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در ارتباط با آخرین جزئیات حادثه معدن یورت غربی گفت: هنوز آمار رسمی از میزان تلفات حادثه اعلام نشده است.

وی افزود: نیروهای امداد استان در حال عملیات هستند و برای امدادرسانی بیشتر فراخوان داده‌اند.

فتحی گفت: در حال اعزام نیروهای امداد از سراسر کشور هستیم.

آغاز حفر تونل غربی در "زمستان یورت"/می‌خواهیم کارگران را زنده خارج کنیم

کار آواربرداری و حفر تونل فرعی برای دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر آغاز شده است.

از طرف دیگر، مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: با فعالیت گروه‌های تخصصی امداد و نجات هلال احمر، اورژانس و سپاه تلاش می‌کنیم تا کارگران را زنده از داخل معدن خارج کنیم اما به دلیل فضای محدود تونل و وجود گاز فراوان دسترسی دشوار شده است.

وی افزود: نیروهای امداد و نجات به دلیل وجود گاز فراوان در داخل تونل معدن نمى‌توانند پیوسته به کار خود ادامه دهند.

بسیجِ همه نیروهای امداد گلستان/گاز زیاد است؛ به محبوسان دسترسی نداریم

حمیدرضا منتظری (معاون بحران استانداری گلستان) در ارتباط با جزئیات ریزش معدن زغال‌سنگ زمستان یورت غربی گفت: همه نیروهای امداد استان گلستان بسیج شده‌اند.

وی افزود: حدود ۳۰- ۴۰ نفر در داخل معدن محبوس شده‌اند.

منتظری با بیان اینکه ۲۵ نفر از مصدومان در بیمارستان‌های مختلف بستری شده‌اند، گفت: مصدومان از کسانی بوده‌اند که برای کمک داخل تونل شده‌اند و دچار گازگرفتگی شده‌اند.

وی افزود: وجود گاز زیاد در تونل ورودی معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر، دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن را دشوارکرده است.

بیست ویک نفر از زیر آوار خارج شدند/۵۰ نفر محبوس هستند

مدیر اورژانس استان گلستان اعلام کرد تاکنون یکبار دوازده کارگر و بار دیگر ۹ کارگر از زیر آوار خارج شده‌اند که تعدادی از آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند.

این درحالی‌ست که منابع خبری ایلنا از خروج دو جسد از زیر آوار خبر داده‌اند.

اورژانس گلستان محبوس شدن حدود ۵۰ کارگر را تایید کرد.

از قرار معلوم، مصدومین حادثه به مراکز درمانی آزادشهر ومینودشت و گنبد انتقال داده شده‌اند.

توضیح حادثه از زبان کارفرما

به دنبال جریان حادثه انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت غربی که در ساعت یازده ونیم امروز ( ۱۳ اردیبهشت) اتفاق افتاد؛ کارفرمای این واحد معدنی به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت.

 فیض الـله کاکوئی (مسئول معدن زمستان یورت شمال غربی) با بیان اینکه در حادثه‌ امروز، حدود ۵۰ نفر از کارگران ازجمله دو نفر از مسئولان ایمنی داخل تونل بودند، افزود: این حادثه در فاصله هزارو ۲۰۰  تا هزارو ۵۰۰متری ورودی  تونل شماره یک رخ داده و تا هم اکنون تعداد زیادی از کارگران مجروح وبه بیمارستان انتقال یافته‌اند.

او با بیان اینکه جدا از کارگران محبوس تعدادی از مجروحان کارگرانی هستند که به نیت کمک به همکاران محبوس خود وارد تونل می‌شوند، در ادامه گفت: حجم بالای گاز باعث مصدومیت این کارگران شده و به بیمارستان انتقال یافته‌اند.

او در تکمیل گفته‌های خود درخصوص علت وقع این حادثه گفت: زمانی که موتور دیزل از کار می‌افتد کارگران توسط یک دستگاه باطری که خارج از تونل تهیه کرده بودند، قصد روشن کردن متور دیزل کشنده لوکوموتیو را داشتند که به محض برقراری اتصال با جرقه ایجاد شده تونل منفجر شده و تعداد زیادی از کارگران دچار حادثه می‌شوند.

طبق اظهارات وی، بعد از وقوع حادثه سریعا به امدادگران و نیروهای امداد و نجات شهرستان اطلاع‌رسانی شد و آنان سریعا خود را به محل حادثه رساندند اما امکانات آنان برای حوادث این چنینی بسیار محدود است.

۲۵ کارگر بستری شدند

برخی شاهدان از خروج دو پیکر از زیر آوار معدن زغال‌سنگ زمستان یورت شمال غربی خبر داده‌اند اما تا این لحظه هنوز این خبر تایید نشده است. ۲۵ کارگر نیز تا این لحظه در بیمارستان بستری شده‌اند.

از قرار معلوم تا این لحظه، ۲۵ کارگر مصدوم حادثه، در بیمارستان بستری شده‌اند.

گویا تونل فوق الذکر که دچار انفجار شده، فعال‌ترین تونل معدن بوده و در زمان بروز حادثه، حدود ۶۰ تا ۷۰ کارگر در تونل مشغول به کار بوده‌اند.

تیم‌های عملیاتی و واکنش سریع  هلال احمر استان به همراه دوقلاده سگ جستجو و یه فروند بالگرد به منطقه اعزامی شدند.

هم‌اکنون نیز تیم آتش‌نشانی رامیان به محل حادثه ریزش تونل استخراج ذغال سنگ اعزام شدند.

تعداد محبوسان به‌صورت دقیق مشخص نیست؛ تا این لحظه، بین سی تا پنجاه کارگر محبوس گزارش شده‌است.

«جمع شدن گاز» علت ریزش/با یک جرقه معدن منفجر شد

به نظر می‌رسد جمع شدن گاز و ضعف تهویه علت انفجار معدن زغال سنگ در معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال غربی باشد.

منابع خبری ایلنا در استان گلستان در ارتباط با  انفجار معدن زغال سنگ در معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال غربی که تا این لحظه به مجروح شدن ۸ کارگر و محبوس شدن ۳۲ کارگر دیگر انجامیده، اطلاعاتی ارائه کردند.

از قرار معلوم، ضعف دستگاه تهویه ۲۴ ساعته معدن باعث جمع شدن گاز در فضای معدن شده؛ در ساعت ۱۱ صبح وقتی موتور دیزل از کار می‌افتد کارگران خارج می‌شوند و هنگام برگشتن و تعمیر دیزل، با روشن شدن آن، در اثر یک جرقه، و به علت تجمیع گاز  انفجار رخ می‌دهد.

درحال حاضر معدن ریزش کرده و کارگران در زیر آوار محبوس شده‌اند.

ریزش در معدن زغال سنگ یورت شمال غربی بر اثر انفجار/ ۳۲ کارگر محبوس شدند

بر اثر انفجار معدن زغال سنگ در معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال غربی ۸ کارگر مجروح و حدود ۳۲ نفر دیگر بر اثر ریزش تونل محبوس شده‌اند که منابع مطلع در محل از زنده بودن آنان اطمینان ندارند.

منابع خبری ایلنا در منطقه آزاد شهر استان گلستان می‌گویند: در ساعت ۱۱/۵  امروز (چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه) براثر وقوع یک مورد حادثه انفجار در معدن زغال‌سنگ « زمستان یورت غربی » دست‌کم حدود ۸ کارگر زخمی و حدود ۳۲  نفر دیگر محبوس شده‌اند.

این حادثه در  نوبت صبح کاری این معدن رخ داد که بر اثر آن تونل  شماره یک ریزش کرده است. هم‌اکنون یگان‌های ویژه امداد و نجات در محل حادثه حضور دارند و کارگران مجروح نیز به بیمارستان حضرت معصومه انتقال یافته‌اند.

هنوز اطلاعات از وضعیت جسمی کارگران محبوس در دست نیست و اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهند شد.

محبوس شدن ۴۰ کارگر

شاهین فتحی (معاون عملیات امداد و نجات) از انفجار در معدن زغال سنگ در استان گلستان، منطقه خوش ییلاق، معدن زمستانه یورت، خبر داد و گفت: این حادثه ساعت ١٢:٥ رخ داده و ٥٥ نفر حادثه دیده احتمالی هستند و  ۱۵ نفر مصدوم شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه  ٦ نفر از مصدومان توسط اورژانس و هلال احمر به بیمارستان منتقل شده‌اند، افزود: طبق گزارش کارگران حاضر در معدن ۴۰ نفر محبوس شده احتمالی در معدن هستند.

فتحی از انتقال سیستم‌های تنفسی آتش‌نشانی با بالگرد هلال احمر به منطقه خبر داد و گفت: ٦ تیم عملیاتی از پایگاه‌های شعب استان گلستان منتقل شده است.

آخرین اخبار از  انفجار در معدن زغال‌سنگ زمستان یورت+اسامی مصدومان و عکس

آخرین اخبار از  انفجار در معدن زغال‌سنگ زمستان یورت+اسامی مصدومان و عکس

آخرین اخبار از  انفجار در معدن زغال‌سنگ زمستان یورت+اسامی مصدومان و عکس

آخرین اخبار از  انفجار در معدن زغال‌سنگ زمستان یورت+اسامی مصدومان و عکس

آخرین اخبار از  انفجار در معدن زغال‌سنگ زمستان یورت+اسامی مصدومان و عکس

آخرین اخبار از  انفجار در معدن زغال‌سنگ زمستان یورت+اسامی مصدومان و عکس

آخرین اخبار از  انفجار در معدن زغال‌سنگ زمستان یورت+اسامی مصدومان و عکس

آخرین اخبار از  انفجار در معدن زغال‌سنگ زمستان یورت+اسامی مصدومان و عکس

آخرین اخبار از  انفجار در معدن زغال‌سنگ زمستان یورت+اسامی مصدومان و عکس

آخرین اخبار از  انفجار در معدن زغال‌سنگ زمستان یورت+اسامی مصدومان و عکس

 

آخرین اخبار از  انفجار در معدن زغال‌سنگ زمستان یورت+اسامی مصدومان و عکس

آخرین اخبار از  انفجار در معدن زغال‌سنگ زمستان یورت+اسامی مصدومان و عکس

آخرین اخبار از  انفجار در معدن زغال‌سنگ زمستان یورت+اسامی مصدومان و عکس

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز