خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان مهمتر از آموزش جدول ضرب است

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۴۹۴

وزیر آموزش و پرورش مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان را مهمتر از آموزش جدول ضرب به آنها دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش در نشستی که با کارکنان سازمان پژوهش برگزار شد، با بیان اینکه همزمانی ورود به سال جدید را با ولادت حضرت زهرا و حلول ماه رجب به فال نیک می‌گیریم، افزود: شعار امسال تولید و اشتغال است و بنده نیز بر روی این مساله تاکید بسیاری دارم.

وی با بیان اینکه این شعار ارتباط بسیاری با آموزش و پرورش دارد، گفت: تا زمانی که نظام آموزش و پرورش را درست نکنیم نه تولید داریم و نه اشتغال. ما نیازمند جامعه مقتدر هستیم که در آن به سرمایه های انسانی بها داده شود.

وی افزود: نیروی کارآمد نیرویی است که مهارت و شایستگی داشته باشد و این مهارت در سنین پایین رخ می‌دهد نه اینکه این مهارت آموزی در دوران دانشگاه و پس از دیپلم اتفاق بیفتد.

دانش آشتیانی ادامه داد: ما اگر در نظام تعلیم و تربیت این مهارت را به دانش‌آموزان دهیم، نیروی کارآمدی خواهیم داشت که به راحتی وارد بازار کار می‌شوند. ما اگر مدرسه توانمند داشته باشیم، جامعه مقتدر خواهیم داشت، اما اگر زیر ساخت ها اصلاح نشوند، در دراز مدت همیشه با مشکل مواجه خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش درباره ارتباط با سن مهارت‌آموزی گفت: هرچه سن بالاتر برود تاثیر مهارت آموزی کم می‌شود و هرچه آموزش از سنین پایین آغاز شود، تاثیرگذاری بیشتر است.

دانش‌آشتیانی همچنین درباره رویکرد کتاب‌های درسی و حجم آنها، گفت: ما رویکردمان بر محتواهای آموزشی بوده است و هدف این بوده که آموزش را پررنگ ببینیم، اما باید بر روی مباحث مهارتی نیز تاکید ویژه‌ای داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که یک کارآفرین باید داشته باشد، قدرت ریسک پذیری و اعتماد به نفس و شجاعت است که باید اینها در مدرسه توسط مربی و معلم به دانش آموزان یاد داده شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که مهارت آموزی، دادن اعتماد به نفس و ایجاد نگرش مثبت در دانش آموزان به خصوص در مقطع ابتدایی مهمتر از آموزش جدول ضرب است.

وی افزود: سیاست دولت استخدام رسمی نیست. دولت مجوز استخدام های رسمی را محدود کرده و در مجموع قرار بر این است که بدنه استخدامی دولت را کوچک کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز