خبرگزاری کار ایران

مدیرمنابع طبیعی شهرستان بهشهر:

اختصاص 40 هکتار از اراضی به زراعت چوب

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۶۴۹

در راستای حفظ و حراست در منابع طبیعی 11 هکتار از اراضی خلعیت شد و 36 هکتار از اراضی جزو پرونده های در دست بررسی در مرجع قضایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرمنابع طبیعی شهرستان بهشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:شهرستان بهشهر 138 هزار هکتار از عرصه منابع ملی دراختیار دارد وحفظ و حراست از این عرصه ها نیاز به عزم ملی دارد؛سرانه حفاظت از منابع درجهان به ازای هر 1 هزار تا 2 هزار هکتار یک نفر است این درحالی است که شهرستان بهشهر به ازای هر 20 هزار هکتار یک نفرمسئول حفظ و حراست از عرصه ها است.

علی باقری به تعادل دام و مرتع در میانکاله اشاره کرد وافزود:درحوزه آبخیزداری اقدامات بسیار مناسبی انجام شد که بهشهر را در برابر سیل ایمن کرد.
وی از توزیع15هزار اصله درخت در هفته منابع طبیعی در بهشهر خبر داد و گفت:32 هزار اصله درخت صنوبر برای زراعت چوب درحال توزیع است و 40 هکتار از اراضی شیبدار شهرستان به زراعت چوب اختصاص یافت.
مدیرمنابع طبیعی شهرستان بهشهر تصریح کرد: در راستای حفظ و حراست در منابع طبیعی 11 هکتار از اراضی خلعیت شد و 36 هکتار از اراضی جزو پرونده های در دست بررسی در مرجع قضایی است.
باقری از توزیع نهال در حدود 70 هکتار از اراضی در دوسال اخیر خبر داد وافزود:مشاوره های فنی نیز در جهت کاشت نهال های مثمر داده می شود و جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش بازدهی زمین های شیبدار، افزایش سطح درآمد زایی و ترویج فرهنگ درختکاری از مهمترین اهداف توزیع رایگان نهال های مثمر در اراضی شیبدار است.
وی با اشاره به چشم اندازهای زیبا و زمین های بکر در این شهرستان ادامه داد: طی سه سال گذشته 142 هکتار زمین خلعیت شد و اکثر افراد فرصت طلب و سودجو غیربومی بودند.
این مسئول اشتغال زایی، افزایش سطح درآمد و جلوگیری از قاچاق چوب را مهمترین اهداف زراعت چوب برشمرد و گفت: در بهشهر قاچاق چوب بسیار ناچیز است و کشفیات مربوط به شهرها و یا استان های همجوار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز