خبرگزاری کار ایران

صالحی درافتتاح نمایشگاه کتاب یزد:

کتابخوانی نیازمند پویش و جریان‌سازی اجتماعی است نه بخشنامه

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۳۸۶

سید عباس صالحی تاکید کرد: نیازمند یک پویش و جریان سازی برای ترویج کتاب و کتابخوانی هستیم.

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه کتاب یزد با حضور حضرت آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر مسعود شهرام‌نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، علی غیاثی‌ندوشن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و سید محمد میرمحمدی استاندار یزد صبح امروز (یکشنبه اول اسفندماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد برگزار شد.

سیدعباس صالحی در این مراسم بیان این که نیازمند یک پویش و جریان‌سازی برای ترویج کتاب و کتابخوانی هستیم، اظهار داشت:در دولت تدبیر و امید فعالیت‌های مناسب فرهنگی در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی آغاز شد.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی و عملکرد موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید بالغ بر ٩٠ نمایشگاه کتاب استانی برگزار شده است. امسال نیز ٣٠ نمایشگاه در استان‌های کشور برپا شد. در بهمن ماه امسال ٥ نمایشگاه در شهرهای کاشان، اهواز، ساری، یاسوج و زاهدان برگزار شد و صرفا در همین تعداد نمایشگاه تعداد ٢٣٠ هزار عنوان کتاب در معرض دید و استفاده بازدید کنندگان قرار گرفت. همچنین ٢ میلیارد و٦٥٠ میلیون ریال یارانه به این ۵ نمایشگاه اختصاص یافت.

سید عباس صالحی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف کتابخوانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: اجرای طرح پایتخت کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب، طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی و جشنواره مروجان کتابخوانی از فعالیت‌های موثری بود که در راستای پویش فرهنگی برای کتاب و کتابخوانی آغازشده است.

وی گفت:در طرح پایتخت کتاب امسال ۱۰۰ شهر و در طرح روستاهای دوستدار کتاب هزار روستا مشارکت کرده‌اند. شهر یزد و تعدادی از روستاهای استان یزد نیز، امسال همچون سال‌های گذشته از پیشتازان طرح پایتخت کتاب و روستاهای دوستدارکتاب بوده است.

وی همچنین با تأکید بر این که در تلاش برای ارتقاء مصرف کتاب در کشور هستیم، یادآور شد: ۳۳ درصد منابع ارشاد در حوزه کتاب به استان‌ها پرداخت شده که این میزان در سال آینده به ۴۰ درصد خواهد رسید.

نهمین نمایشگاه کتاب یزد از تاریخ ۱ تا ۷ اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های یزد با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برپا است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز