خبرگزاری کار ایران

تاریخ نمایشگاه کتاب تهران 1403

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۶۵۲

نمایشگاه کتاب تهران از تاریخ ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نمایشگاه مصلی امام خمینی تهران، با شعار «بخوانیم و بسازیم» برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه کتاب تهران به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی ایران، هرساله در اردیبهشت ماه در شهر تهران برگزار می‌شود. در سال ۱۴۰۳، این نمایشگاه به صورت حضوری و مجازی از تاریخ ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نمایشگاه مصلی امام خمینی تهران، با شعار «بخوانیم و بسازیم» برگزار خواهد شد.

امسال هند مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

ثبت‌نام ناشران داخلی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران از ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ در سامانه KETAB. IR آغاز شد. نمایشگاه در دو بخش حضوری و مجازی برگزار خواهد شد که کتاب‌های منتشر شده سال ۱۳۹۹ به بعد در بخش حضوری و کتاب‌های منتشر شده از سال ۱۳۹۳ به بعد در بخش مجازی می‌توانند عرضه شوند.

نمایشگاه کتاب به پنج بخش ناشران عمومی، بخش کودک و نوجوانان، ناشران دانشگاهی، ناشران آموزشی و کمک‌آموزشی و ناشران خارجی تقسیم می‌شود.

جلسه شورای برنامه‌ریزی سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران که در تاریخ ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور یاسر احمدوند (رئیس)، علی رمضانی (قائم مقام و سخنگو)، حسین دیوسالار (مشاوره رئیس و مدیر کمیته امور بین الملل)، محمد الله یاری (مدیر کمیته ناشران داخلی) و جمعی دیگر از افراد برگزار شد. در این جلسه برنامه ریزی‌هایی برای نمایشگاه انجام شد که عبارتند از:

تبدیل نمایشگاه به فضایی مملو از نشاط فرهنگی

توجه به مردم و اصل مردمی‌بودن در تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌ها

توجه به سیاست و راهبردهای کلان نمایشگاه

استفاده از ظرفیت فعالان فرهنگی و تشکل‌های مردمی

برقراری ارتباط با فعالان حوزه نشر و کتاب

برطرف‌کردن آسیب‌ها و نقص‌های دوره پیشین

نمایشگاه مصلی امام خمینی (ره) یکی از نمایشگاه‌های تهران است که با مساحتی حدود ۶۵ هکتار در سال ۱۳۷۰ احداث شده است. این سازه شامل ۱۴ گلدسته که الهام گرفته از ۱۴ معصوم بوده، همچنین ۱۲ صحن که با الهام از ۱۲ امام طراحی شده‌اند، و ۵ ورودی که به ۵ تن آل عبا اشاره دارد، می‌باشد. بخش اصلی این سازه شامل یک گنید به ارتفاع ۶۳ متر و دو گلدسته بزرگ به ارتفاع ۷۲ متر است.

آدرس نمایشگاه: تهران، خیابان شهید بهشتی، روبه روی خیابان میرعماد

آدرس نمایشگاه با مترو: شما می‌توانید برای رفتن به نمایشگاه از مترو استفاده کنید. دو ایستگاه مترو شهید بهشتی و مصلی در نزدیک این نمایشگاه قرار دارند که ایستگاه مصلی بر روی خط یک (قرمز) و ایستگاه بهتشی در محل تقاطع دو خط یک و سه (آبی کم‌رنگ) قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز