خبرگزاری کار ایران

معارضان سوری:

حزب «اتحاد دموکراتیک» نباید در مذاکرات ژنو حضور داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۶۵۱

در نشست روز گذشته معارضان سوری در پایتخت ترکیه بر عدم حضور حزب اتحاد دموکراتیک در مذاکرات ژنو تاکید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، هیات معارضان سوری طی نشستی که روز گذشته –جمعه- در آنکارا پایتخت ترکیه برگزار شد،  بر عدم حضور حزب اتحاد دموکراتیک در مذاکرات ژنو تاکید کردند.

همچنین مقام‌های ترکیه نیز با ابراز خرسندی از این تصمیم هیات معارضان سوری، آن را همسو با دیدگاه ترکیه در چارچوب عدم مشارکت گروه‌های کُرد در مذاکرات ژنو خواندند.

آنکارا حزب اتحاد دموکراتیک را وابسته به حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) می‌داند.

نشست روز گذشته آنکارا با حضور اعضای اصلی هیات معارضان سوری، سرکردگان گروه‌های تروریستی و همچنین برخی از مقام‌های ترکیه به منظور تشکیل هیاتی واحد برای حضور در مذاکرات ژنو برگزار شد.

معارضان سوری همچنین در این نشست پیشروی‌های ارتش سوریه و آزادسازی اراضی سوریه را نقض توافق آتش‌بس به دست آمده در آستانه قلمداد کردند.

تاکید بر قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل که به انتقال سیاسی قدرت، نگارش قانون اساسی جدید و همچنین برگزاری انتخابات اشاره می‌کند، از دیگر موضوع‌های مورد بحث در نشست روز‌ گذشته آنکارا بود.

گروه اتحاد دموکراتیک سوریه که اکثر اعضای آن را کردها تشکیل می‌دهند، در مذاکرات اخیر برای دستیابی به توافق آتش‌بس فراگیر که در آستانه برگزار شد حضور نداشتند و اعلام کردند به تصمیم‌هایی که در نشست آستانه اتخاذ شده است، پایبند نخواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز