خبرگزاری کار ایران

سوریان هویت کشتی فرنگی است

سیم خواه: نتایج کشتی گیران در تورنمنت‌ها ملاک ارزیابی نیست

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۰۴۵

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی ایران می‌گوید: به تورنمنت‌ها باید نگاه آماده سازی داشته باشیم، درحقیقت نتایج کشتی گیران در مسابقات بین المللی ملاک ارزیابی عملکرد آنها نیست.

رضا سیم خواه در گفت‌‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، با اشاره به نتایج تیم منتخب کشتی فرنگی در جام بین‌المللی فرانسه افزود: کسب 3 نشان طلا و یک برنز از سوی کشتی گیران نتیجه خوبی است اما این نتیجه نمی‌تواند ملاک ارزیابی عملکرد آنها باشد.

نایب قهرمان کشتی فرنگی جهان ادامه داد: تورنمنت‌های ورزشی تنها با اهداف افازیش آمادگی ورزشکاران برگزار می‌شود، خیلی از کشتی گیرانی که عنوان دار جهانی بودند در تورنمنت‌ها شکست خورده‌اند اما چند ماه بعد در مسابقات جهانی مقام کسب کرده‌اند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۰۷ باکو در مورد برگزاری مسابقات کشتی به صورت تیم به تیم نیز گفت: این نوع برگزاری مسابقات به نظر من می‌تواند ثمرات خوبی در برداشته باشد، مهم‌ترین حاصل آن این است که کشتی گیران با قرعه مناسب و راحت مواجه نمی‌شوند و این فرصت ایجاد می‌شود که یک کشتی گیر چند دور مبارزه نماید.

وی افزود: برگزاری مسابقات کشتی به صورت تیمی برای مربیان دشواری بیشتری را به همراه خواهد داشت، اما به هر حال این نوع برگزاری برای ارزیابی عملکرد کشتی گیران مناسب‌تر است.

وی در خاتمه در خصوص خداحافظی حمید سوریان از دنیای قهرمانی نیز خاطر نشان کرد: سوریان هویت کشتی فرنگی است و کسی نمی‌تواند برای وی تصمیم گیری کند اگر به واقع وی آمادگی ادامه حضور در کشتی فرنگی را دارد باید این فرصت در اختیار سوریان قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز