خبرگزاری کار ایران

حسن محمودی نویسنده و روزنامه‌نگار:

خرسندم نمایشگاه کتاب در پایتخت کتاب ایران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۱۹۴

روزنامه‌نگار و منتقد ادبی معاصر کشور اظهار کرد: با اینکه اهل خراسان نیستم و دغدغه‌هایی از جنس جغرافیایی نمایشگاه ندارم ولی بسیار خوشحالم که امسال نمایشگاه کتاب در پایتخت کتاب ایران برگزار می شود .

به گزارش ایلنا، حسن محمودی در جمع نویسندگان و هنرمندان گفت: نمایشگاه کتاب بهانه ای شد تا دوباره با شهر نیشابور تجدید دیدار کنم و اینکه صرفا نمایشگاه را از منظر اقتصادی نگاه کنیم موافق نیستم و به فال نیک می گیرم که نام نیشابور با کتاب گره خورده است.

وی خاطرنشان کرد: این روزها در شعر تجربه‌هایی شده که خیلی از آنها به کوچه‌های بن بست منتهی شده ولی در کل به نفع شعر است.

نویسنده وادیب کشورمان یادآورشد: شعر یک عرصه مشارکتی است نه یک عرصه رقابتی و غزل به هر حال به ساخت خود باز خواهد گشت.

محمودی عنوان کرد: همه باید برای بازگشت شعر به ساحت اسطوره ای‌اش کمک کنند چرا که شعر در روزگار ما غریب افتاده و با دعواهای آوانگارد و مدرن و پست مدرن که به قولی اصلاً مال ما نیست روز به روز غریب تر می شود.

وی تاکید کرد: ببینید هر پدیده ای یک شرایط موجود دارد و یک شرایط ایده آل و ایده آل ظرفیت زبان فارسی قطعاً با ایده آل‌های زبان‌ها‌ی دیگر متفاوت است.

محمودی افزود: اگر یک ژانر شعری مثلاً در زبان انگلیسی یا فرانسه رشد خوبی داشته و خوب جا باز کرده در زبان فارسی هم این چنین باشد و بالعکس .

روزنامه‌نگار و منتقد ادبی معاصر کشور تصریح کرد: به نظر می رسد که کمال شعر فارسی در شعر کلاسیک تجلی پیدا کرده همانطور که شعرهای ما در قالب شعر کلاسیک هر چه که خواسته اند توانسته‌اند بگویند و محدودیتی نداشته اند.

حسن محمودی متولد ۲۰ اسفند ۱۳۴۹ در نجف آباد، روزنامه‌نگار و منتقد ادبی است و دانش‌آموختهٔ رشته سینما با گرایش کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر . در روزنامه‌های ایرانیان، مناطق آزاد، همشهری، شرق، روزگار، اعتماد در حوزهٔ ادب و هنر فعالیت دارد. همچنین تا پایان سال ۱۳۸۵ سردبیر وبگاه ایران تئاتر بوده است.

او هم اکنون دبیر سرویس ادب و هنر روزنامه فرهیختگان است و مؤسس و داور تمامی دوره‌های جایزه ادبی منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی. داور دوره چهارهم جایزه ادبی بیهقی، داور دوره چهارم جایزه ادبی اسفراین است.

وقتی آهسته حرف می‌زنیم المیرا خواب است، مجموعه داستان، نشر آسا، ۱۳۷۶ (دربرگیرنده داستان‌های کوتاه: آبی آرام، بلوز آبی، وقتی آهسته حرف می‌زنیم المیرا خواب است، عیسی قلی، حکایت بز و درخت آسوریک، ما نمی‌دانیم)

یکی از زنها دارد می‌میرد، مجموعه داستان، نشر نگاه، ۱۳۸۰ (در برگیرنده داستان‌های کوتاه: افسانه کلاغها، یکی از زن‌ها دارد می‌میرد، قصه‌ای کوتاه برای پری ناز، چهارده روایت از قتل شاعر قرن چهاردهم، همه یک روز زودتر می‌میرند، کورها تا حاشیه جاده آمده‌اند، خورخه و خاکستر مرد عاشق) کورها تا حاشیه جاده آمده‌اند، مجموعه داستان مشترک با نویسندگان معاصر، کتاب‌های ارغوانی ، از چهارده سالگی می‌ترسم، مجموعه داستان، نشر چشمه، ۱۳۸۸، روضه نوح، رمان، نشر ثالث، ۱۳۹۳، کتاب سال مجله تجربه در سال ۱۳۹۳، باد زن‌ها را می‌برد، مجموعه داستان، نشر نیماژ، (۱۳۹۴) و پنه لوپه غمگین نیست، رمان، در دست نوشتن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز