خبرگزاری کار ایران

نماینده‌ مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد خبرداد:

مشارکت بنیاد برکت در توانمندسازی اقتصادی مناطق کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۷۳۱

نماینده‌ مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی از مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در توانمندسازی اقتصادی مناطق کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهروز بنیادی با اشاره به این‌که بنیاد برکت به منظور توانمندسازی اقتصادی با مشارکت  ۴۹ درصدی در پروژه‌ها و طرح‌های تولیدی به حرکت چرخه‌ اقتصادی در مناطق محروم و نیازمند کمک می‌کند، اظهار داشت: تولید سالانه حدود ۴۰ هزار تن کشمش، ۲۱ هزار تن پسته و  ۳۰ تن زعفران در منطقه ترشیز نشان از ظرفیت اشتغال‌زایی و رونق کشاورزی در این منطقه دارد.

وی با توجه به این‌ که ایران پس از آمریکا و ترکیه سومین کشور تولیدکننده‌ کشمش در دنیا است، افزود: در سال در کشور حدود 180 هزار تن کشمش تولید می‌شود. در این میان نقش کاشمر و خلیل‌آباد با تولید سالانه‌ ۴۰ هزار تن کشمش بسیار قابل توجه است.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد با تأکید بر حمایت از بخش‌های کشاورزی منطقه بیان کرد: با ایجاد راهکارهایی چون خرید تضمینی محصولات کشاورزی و ارتقای کیفیت آن باید از ابعاد مثبت اقتصادی تولید این محصولات بهره‌مند شد.

بنیادی با اشاره به این‌که طرح‌های صنعتی زیادی در منطقه به بهره‌برداری رسیده و طرح‌هایی نیازمند حمایت برای رسیدن به مرحله‌ بهره‌برداری است، گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای توسعه‌ صنعتی در منطقه و به منظور توانمندسازی اقتصادی در طرح‌های اشتغال‌زایی در منطقه‌ کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد اعلام آمادگی کرده است.

به گفته‌ وی در طول سال حدود سه میلیون زائر و مسافر در این شهرستان‌ها در استان خراسان رضوی تردد دارند و این موضوع، توسعه‌ فرهنگی منطقه را می‌طلبد.

وی توسعه فضاهای فرهنگی این مناطق را ضروری دانست و گفت: بنیاد برکت با احداث 5 مدرسه و کمک به ساخت و تجهیز مساجد در شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد موافقت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز