خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران مطرح کرد؛

بهره برداری از چهار هزار و 805 طرح دستاورد دولت یازدهم در استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۴۴۵

استاندار مازندران گفت: در طول سه سال چهار هزار و 805 طرح و پروژه در استان مازندران افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزاش خبرنگار ایلنا از ساری؛ ربیع فلاح جلودار در جشنواره شهید رجایی که در سالن سلمان هراتی ارشاد ساری برگزار شد، ضمن یاد و خاطر دولتمردان رجایی و باهنر، اظهار داشت: بطور میانگین در سه سال گذشته روزانه 4 پروژه مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی افزود: دولت تدبیر و امید در طی این سه با فراز و نشیب های زیادی مواجه بوده است با این حال دستاوردهای خوبی در زمینه های اقتصادی ، فرهنگی،  اجتماعی ، سیاسی و بین المللی داشته است.
استاندار مازندران با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید آرامش سیاسی و اقتصادی در کشور حاکم است مذاکرات 1+5  نمادی از اقتدارکشور در رایزنی بین المللی است.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری روز گذشته در دیدار با کارمندان رضایتمندی خود را از مذاکره کنندگان برجام اعلام نمودند و از بی اعتمادی به آمریکا نیز تاکید کردند، افزود: ما نیز نمی توانیم هرگز به آمریکا اعتماد کنیم و تاریخ انقلاب اسلامی نیز در طول این مدت ثابت کرد که آمریکا یک استکبار جهانی است.
فلاح ،عنوان کرد: سال 93 کشور با رشد اقتصادی خوبی مواجه بود اما سال 94 به دلیل کاهش قیمت نفت با مشکل مواجه شد در سالجاری برجام شرایط خوبی را برای رشد اقتصادی فراهم کرد.
وی ، افزود: در طول سه سال چهار هزار و 805 طرح و پروژه در استان مازندران افتتاح و به بهره برداری رسید.
وی ، راه اندازی 395 دهیاری جدید، 134 خانه هلال و دوهزار و 210 طرح در روستاها در دولت و تدبیر در مازندران نام برد.
استاندار مازندران در ادامه از سرمایه گذاری یکهزار میلیارد تومانی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد،600 میلیارد تومانی در حوزه فناوری اطلاعات و سرمایه گذاری یکهزار و 713 میلیاردتومانی در حوزه صنعت را از دیگر گام های اقتصادی دولت تدبیر و امید در مازندران عنوان کرد.
وی به افزایش 30 درصدی فعالیت های صنعتی اشاره کرد و افزود: راه اندازی پایانه های صادراتی در استان در دستور کار قرار گرفت که در آینده ای نزدیک پایانه های گل و گیاه، آبزیان و محصولات کشاورزی در مازندران راه اندازی می شود.
فلاح جذب سرمایه گذار خصوصی و توجه به این بخش را اهم برنامه های دولت عنوان کرد و گفت: حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی از اهداف مهم دولت یازدهم محسوب می شود.
وی تامین آب سد گلورد و هراز را از دیگر برنامه های دولت عنوان کرد و افزود: 480 میلیون یور برای سد هراز مجوز گرفتیم که تا پایان سال نیز قرارداد با  سرمایه گذاری خارجی برای انجام این پروژه منعقد می شود که در صورت اجرا 120 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بهبود و توسعه می یابد.
نماینده عالی دولت ، گفت: در گردشگری بیش از 3 هزار میلیارد تومان در بخش هتل ها، اسکله های تفریحی و توریستی سرمایه گذاری شد که گردشگری سلامت و بوم گردی نیز از ظرفیت خوب گردشگری در استان به شمار می آید.
فلاح به رشد تولید در حوزه صادرات اشاره کرد و گفت: 5.30 درصد  افزایش تولید در بخش زراعی و باغات داشتیم و همچنین 62 درصد کاهش واردات کشاورزی داشتیم.
وی تحول  در نظام اداری را از جمله ضروریات دانست وافزود: تکریم ارباب رجوع باید صدر برنامه ها قرار گیرد.
استاندار مازندران در ادامه از برگزاری مراسم کلنگ زنی ورزشگاه بزرگ جویبار با حضور وزیر ورزش و جوانان در روز دوشنبه هفته آینده در شهرستان جویبار خبر داد.

در ادامه مراسم از دستگاه های برتر از لحاظ شاخص های عمومی و خصوصی تقدیر شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز