خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی مازندران خبر داد:

کشف کالاهای قاچاق به ارزش 10 میلیارد تومان در مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۸۶۴

فرمانده انتظامی مازندران گفت: ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه در 4 ماهه امسال در استان 10 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایلنا، سردار سید محمود میرفیضی در نشست خبری که به‌ مناسبت تجلیل از خبرنگاران برگزار شد، اظهار داشت: ارزش انسان‌ها به زبان نیست بلکه به قلم آنهاست و از تلاش عالمانه رسانه‌هایی که در نظام بخشی و امنیت اجتماعی با پلیس همکاری کردند قدردانی می‌شود.

وی افزود: مطالبه گری یکی از مبحث مهم در جامعه تلقی می شود و رسانه می توانند در این امر به خوبی ورود پیدا کنند.
 
فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه خبرنگاران در تنویر افکار عمومی نقش بسزایی دارند، گفت: این شاخصه می تواند در امنیت اجتماعی مطلوب و اثر گذار باشد.
 
وی  با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر رسانه ها را به عنوان قوه چهارم می دانند، عنوان کرد: خبرنگار مجاهدی است که با قدم و قلمش به مخاطبان آگاهی بخشی می‌کند بنابراین می توان گفت روز خبرنگار روز بیداری اندیشه هاست.
 
میرفیضی ادامه داد: لازم است خبرنگاران در وضعیت کنونی جامعه که حواشی انحرافی زیادی ایجاد می‌شود در حوزه های مختلف ، سیاسی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی  نقش موثری در پیشرفت  و تعالی جامعه داشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه نقش خبرنگاران در ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم موثر است، افزود: فرهنگ‌ سازی و روحیه پرسشگری در ذات خبرنگاران است و در این موقعیت باید در پیشگیری از جرم به کاهش معضلات اجتماعی پرداخته شود.
 
میرفیضی یکی از اساسی‌ترین ارکانی که می‌ تواند که در حوزه امنیت پایدار نقش داشته باشد رسانه‌ها را دانست و گفت: اطلاع‌ رسانی خبرنگاران در امتداد فعالیت پلیسی تکمیل‌ کننده مأموریت‌ها است.
 
فرمانده انتظامی مازندران مسؤولیت ایجاد امنیت و نظام بخشی در جامعه را وظیفه پلیس و رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها در حوزه حقوق شهروندی نقش موثری دارند و یکی از موارد مطالبه‌گری خبرنگاران باید همین موضوع باشد.
 
وی ادامه داد: اگررسانه ها و ناجا مکمل یکدیگر حرکت کنند در رفتار جامعه اثرات مطلوبی خواهد داشت .
 
میرفیضی با بیان اینکه وظیفه ناجا تولید امنیت و خدمت‌گذاری است، عنوان کرد: ناجا به ‌دلیل ارتباط مستمر با  جامعه و رسانه‌ها تلاش در انعکاس واقعیت‌ها دارد.
 
وی افزود: یکی از مزیت های پلیس این است که همه می توانند بر عملکرد پلیس نظارت داشته باشندو این امر می تواند سبب رشد و ارتقاء  فعالیت پلیس شود.
 
میرفیضی ، نوع انعکاس خبر از عملکرد پلیس را مهم دانست و اظهار کرد: برخورد پلیس در ایجاد امنیت باید مقتدرانه و مهربانانه باشد.
 
وی مستند بودن خبر را یکی از عوامل ایجاد امنیت در جامعه عنوان کرد و گفت: دشمن در صدد ایجاد عملیات روانی در جامعه است و خبرنگاران باید در کاهش آسیب‌ها و انعکاس اخبار درست تلاش کنند.
 
فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه ناجا با ایجاد اتاق فکر در استان می‌تواند از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کند، گفت: هدف ناجا اقدامات پیشگیرانه از جرم و ارتقا امنیت اجتماعی است.
 
میرفیضی مبارزه با  مواد مخدر، سرقت وبرخورد با جرائم خشن ، ترافیک، امنیت اجتماعی و اخلاقی، مبارزه با قاچاق از برنامه‌های محوری پلیس در سالجاری عنوان کرد و افزود: ایجاد فضای معنوی و دینی، توجه به اقتصاد مقاومتی، تقویت مدیران اثر بخش و... از برنامه های درون سازمانی ناجا محسوب می شود.
 
فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه پلیس در مبارزه با قاچاق فعالیت جدی دارد، گفت: ارزش کالای مکشوفه در چهار ماهه امسال 10 میلیارد تومان بوده است که این کشفیات نبست به مشابه سال قبل افزایش داشته ودر این حوزه 10 باند هم متلاشی شدند.
 
میرفیضی  به مبحث زمین‌ خواری در مازندران اشاره کرد و افزود: حدود 528 هزار مترمربع زمین تصرف  شده به ارزش 82 میلیارد تومان با همکاری پلیس آزاد شد.
 
وی با اشاره به اینکه معتقدیم بسیاری از پرونده‌ها باید جرم‌ زدایی شود، عنوان کرد: حدود 7 هزار و 500 پرونده به مراکز مشاوره ارجاع شد که از این میزان  73 درصد منجر به مصالحه شد.
 
فرمانده انتظامی مازندران افزود: در حوزه مواد مخدر تا 26 مرداد امسال میزان کشفیات یک تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد افزایش کشفیات و 77 درصد افزایش دستگیرشدگان را داشتیم.
 
میرفیضی به مبحث تصادفات اشاره کرد و گفت: کل تصادفات برون شهری هفت درصد و تصادف منجر به مرگ 14 درصد کاهش داشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش درون‎ شهری 23 درصد و تصادفات منجر به فوت 25 درصد کاهش داشتیم.
 
وی افزود: در مجموع تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری با کاهش 16 درصدی و در تصادفات منجر به مرگ 22 درصد کاهش داشتیم.
 
میرفیضی در ادامه گفت:  بر اساس  آمار اعلام شده مازندران از سه استان برتر کشور در کاهش تصادفات درون و برون‌شهری است.
 
فرمانده انتطامی مازندران از کاهش هفت درصدی قتل در مازندران خبر داد و گفت: قتل‌هایی که در مازندران کشف شد سه مورد متعلق به استان البرز و یک مورد هم تاکنون کشف نشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز