خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان:

تشکیل ستاد ویژه اقتصاد مقاومتی در اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۹۴۸۹۱

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نزدیک به حوزه‌های کارآفرینی بوده و در این راستا بانک اطلاعاتی کارآفرینان تشکیل شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، رحیم عطایی‌پور صبح امروز در مراسم جشن هفته ملی مهارت به مناسبت ششم مرداد روز ملی مهارت گفت: فعالیت آموزشی اداره کل زیرمجموعه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

عطایی‌پور فراگیران آموزش‌های مهارتی را در سنین مختلف ذکر کرد و بیان داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نزدیک به حوزه‌های کارآفرینی بوده و در این راستا بانک اطلاعاتی کارآفرینان تشکیل شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان ارتقای سطح کیفی آموزش‌ها را از برنامه‌های مهم عنوان کرد و بیان داشت: امسال آموزش‌های مهارتی با تشکیل سیار به مناطق محروم و آسیب‌پذیر روستایی و شهری ارجاع داده می‌شود.

وی توانمندسازی نیروی انسانی را رسالت اصلی آموزش فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و تصریح کرد: در این راستا از ظرفیت بخش‌خصوصی و دولت برای کارآموزی افراد استفاده می‌کنیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه در سال 55 هزار نفر در گیلان مورد آموزش مهارتی قرار می‌گیرند افزود: این آموزش در حوزه‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و... انجام می شود.

وی تشکیل ستاد ویژه اقتصاد مقاومتی در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای را از اقدام‌های این اداره کل در راستای ارزیابی عملکرد مراکز زیرمجموعه برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به فعالیت موسسه‌های کارآموزی خصوصی بیان داشت: این موسسه‌ها ظرفیت کارآموزی بالای 60 درصد افراد را دارند و در شرایطی هستند که می‌توانند اشتغال ایجاد کنند.

وی شناسایی کارآفرینانی که به مهارت لازم نرسیده‌اند را جزو اهداف تشکیل بانک اطلاعاتی کارآفرین عنوان کرد و گفت: در راستای توانمندسازی نیروی انسانی، بهره‌وری نیروی کار در برنامه آموزش فنی و حرفه‌ای لحاظ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز