خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مطالعات شورای شهر آبادان تاکید کرد:

لزوم اقدامات اساسی برای بهبود وضعیت اقتصاد آبادان

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۵۶۶

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان گفت: باید در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، اقدامات اساسی مناسب در این شهر صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، خلیل جنامی اظهار کرد: به رغم اینکه آبادان چند سالی است که به منطقه آزاد اروند تبدیل شده، ولی بسیاری از جوانان این شهر بیکار هستند.

وی با بیان اینکه بیکاری جوانان بومی آبادان در حالی است که این شهر دارای ظرفیت‌های اقتصادی بالایی است، تصریح کرد: تا چه زمانی فقط تئوری پردازی کنیم و بگوییم آبادان دارای ظرفیت است؟ آیا زمان آن نرسیده که اقدامی عملی و جدی برای اقتصاد شهرستان آبادان انجام شود؟

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان عنوان کرد: توجه به موضوع اقتصاد، از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب است و باید در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، اقدامات اساسی مناسب در این شهر صورت گیرد. باید به وضعیت اقتصادی مردم آبادان توجه ویژه شود و برای آن تصمیم قاطعانه گرفته شود. زیرا این موضوع از بسیاری آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

باید شورای سرمایه گذاری آبادان تشکیل شود

جنامی ادامه داد: سال گذشته پیشنهاد تشکیل شورای سرمایه‌گذاری را مطرح کردم که‌با استقبال بسیاری از مسئولان آبادان مواجه شد. شورایی که می‌توانست تحولی در اقتصاد شهر آبادان ایجاد کند. نفت و انرژی، استعداد‌آبزی پروری، نخیلات و صنایع کشاورزی، وجود صید و صیادی و همچنین گردشگری دریایی بخشی از ظرفیت های اقتصادی شهر آبادان است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سازمان منطقه آزاد اروند باید رویکردی بین المللی داشته باشد، تشکیل شورای سرمایه‌گذاری در آبادان می‌تواند نقش مهمی در جذب و افزایش سرمایه گذاری ایفا کند و این سازمان را به یکی از قطب‌های مهم اقتصادی در حوزه خلیج فارس تبدیل کند. امید است با تشکیل شورای سرمایه‌گذاری آبادان، گام‌های رشد و توسعه اقتصادی در این منطقه با سرعت چشمگیری برداشته شود.

برگزاری همایش سرمایه گذاری در آبادان ضرورت دارد

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که همچنان بر اجرای آن تاکید دارم، برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در آبادان است. سرمایه‌گذاران زیادی در خارج از کشور وجود دارند که حاضر هستند در آبادان سرمایه‌گذاری کرده و در این شهرستان فعالیت‌های اقتصادی خود را گسترش دهند، اما باید یک اقدام جدی در این‌باره صورت گیرد.

جنامی با تاکید بر اینکه لزوم برگزاری همایش بزرگ سرمایه گذاری در آبادان بسیار جدی است، گفت: نباید فقط به بودجه‌های شهرداری دل بست، چرا که در حال حاضر شهرداری آبادان در پرداخت اضافه‌کاری و معوقات کارکنان خود و همچنین بدهی به دیگر سازمان‌ها با مشکل مواجه است.

وی با بیان اینکه باید با برگزاری همایش سرمایه گذاری در آبادان زمینه حضور بخش خصوصی را در این شهر فراهم کنیم، اظهار کرد: برای تشکیل شورای سرمایه‌گذاری، برگزاری همایش سرمایه‌گذاری و در واقع فراهم سازی بستر لازم برای بخش خصوصی، باید به پارلمان خصوصی یا همان اتاق بازرگانی آبادان به صورت ویژه توجه شود.

لزوم توجه به اتاق بازرگانی آبادان

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان یادآور شد: چنانچه به دنبال توسعه و پیشرفت هستیم باید به جایگاه اتاق‌ بازرگانی توجه شود. دوران حضور بخش اقتصادی دولتی در مباحث سرمایه‌گذاری گذشته و نمی‌توانیم شرکت‌های خارجی را برای همکاری با شرکت‌های دولتی تشویق کنیم.

جنامی با تاکید بر اینکه نگاه مسئولان نباید به بخش دولتی باشد، ادامه داد: امروز اگر منابع توسعه‌ای وجود دارد باید از طریق اتاق‌های بازرگانی که تجربیات موفقی در بخش اقتصاد دارند اجرایی شود.

وی توضیح داد: زمانی که سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی وارد کشور می‌شوند، نباید آن‌ها را در کنار شرکت‌های تعطیل دولتی برد، زیرا اگر این شرکت‌ها توان فعالیت داشتند هرگز با استفاده از تسهیلات مختلف سعی در ادامه فعالیت نداشتند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان عنوان کرد: امروز در شرایطی ویژه قرار گرفته‌ایم که دوران فعالیت بخش اقتصادی دولتی به پایان رسیده و دولت باید به فکر ایجاد زیرساخت‌ها برای حضور و فعالیت‌های گسترده سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشد.

جنامی افزود: اگر به دنبال رسیدن به موفقیت هستیم باید غالب کار تغییر کند و با طرح‌های جدید به دنبال رسیدن اقتصادی نو با نگاه‌های جدید بود. نمی‌توانیم به فکر افزایش سرمایه‌گذاری در آبادان باشیم اما توجه ویژه به زیرساخت‌ها را نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای جذب سرمایه‌گذاری، توسعه فرهنگ و فکر سرمایه‌گذاری بیش از پیش لازم است، تاکید کرد: با توجه به اینکه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان متشکل از فعالان اقتصادی این شهر است باید با تمام توان به آن کمک شود.

اتاق بازرگانی آبادان بازوی اقتصادی این شهر است

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه 29 اردیبهشت، نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق برگزار شد که اتاق بازرگانی آبادان در اقدامی قابل تحسین و هوشمندانه، فعالان اقتصادی این شهر را به این نمایشگاه اعزام کرد و همچنین نشستی نیز با اتاق صنایع بصره برگزار کرد.

جنامی ادامه داد: این اقدام در حالی صورت گرفت که بسیاری از اتاق های بازرگانی کشور علیرغم ضرورتی که برای حضور در این نمایشگاه احساس می شد، متاسفانه حضور نداشتند به همین دلیل از این اقدام اتاق بازرگانی آبادان تشکر می کنم و استمرار این اقدامات را از آنها تقاضا دارم.

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان بازوی اقتصادی این شهر است و به آنها اعلام می‌کنم، پارلمان شهری آبادان با تمام توان در برنامه هایی که می خواهند اجرا کنند، به آنها کمک خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز