خبرگزاری کار ایران

خلیل جنامی:

قطار آموزش و پرورش خوزستان از ایستگاه‌های تحول عبور کرده است

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۸۵۸

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی شورای‌شهر آبادان گفت: آموزش و پرورش یکی از نهادهای مهم و تأثیرگذار در هر جامعه‌ است، چراکه انسان به عنوان مهم‌ترین سرمایه اجتماعی یک جامعه، در این نهاد تربیت و پرورش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، خلیل جنامی اظهار کرد: خوزستان از زمان پیگیری محمد تقی‌زاده «مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان»، در زمینه کنکور از رتبه ۲۷ کشوری به رتبه ۲۱ ارتقا یافته است. در امتحانات نهایی سال سوم نیز از رتبه ۳۱ کشوری به ۳۰ ارتقا یافته ایم در حالی که در این مدت دیگر استان‌ها افت داشتند، ولی استان خوزستان ضمن اینکه افت نداشت، ارتقا نیز پیدا کرده است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان عنوان کرد: تنها چهار استان افت نداشتند که با تدبیر مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، ضمن کنترل افت، رشد نیز داشته‌ایم و در برنامه توسعه آموزش وپرورش استان اولویت‌ها بر ارتقای کمی و کیفی آموزش متوسطه است.

جنامی تاکید کرد: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با برنامه ریزی در راستای ارتقای کیفیت آموزشی، بازرسان اداره کل را برای پیگیری اهداف و برنامه‌های کیفیت بخشی به شهرهای استان مامور کردند و تا از نزدیک شاهد اجرای دقیق برنامه‌ها باشند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های گوناگون کنکور و ارتقای میانگین امتحانات نهایی، تقویت مشاوران خانواده و دانش آموزان در سطح استان از جمله اقدامات خوب انجام شده طی دو سال اخیر است و در واقع قطار آموزش و پرورش خوزستان از ایستگاه‌های تحول عبور کرده است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان ادامه داد: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان امسال برای اولین بار در استان خوزستان به دانش آموزانی که در سطح استان رتبه‌های تک رقمی، دو رقمی و سه رقمی را کسب کنند، به ترتیب هدایای نقدی صد میلیون ریالی، پنجاه میلیون ریالی و جوایز ارزنده دیگری را به منظور تشویق دانش آموزان اهداء خواهد کرد.

جنامی اضافه کرد: در آبادان نیز جواد علوانیان «معاون مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبادان» نسبت به سال‌های قبل با رویکردی واقع گرایانه و علمی باعث رشد چشمگیری در امتحانات نهایی و کنکور شده است.

وی تأکید کرد: حرکت رو به رشد آموزش و پرورش استان خوزستان این نوید را به هم استانی‌های عزیز می‌دهد که در خوزستان با برنامه ریزی علمی و کار‌شناسی، می‌توان گام‌هایی برای شکوفایی علمی برداشت که با تعامل و همکاری دیگر سازمان‌های استان، می‌توان برنامه توسعه آموزش و پرورش این استان را عملیاتی کرد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان در خصوص عملکرد سه ساله آموزش و پرورش آبادان در امتحانات نهایی پایه سوم نظری، گفت: رتبه این شهرستان بر اساس میانگین نمره، طی سه سال تحصیلی اخیر در استان از ۲۲ به ۱۷ و در ‌‌نهایت به ۱۴ ارتقا پیدا کرده است.

جنامی در خصوص درصد قبولی در کنکور طی دو سال اخیر توضیح داد: در سال ۹۳ درصد قبولی ثبت نام شدگان زن و مرد در رشته انسانی ۴۳. ۳۰ درصد، تجربی ۲۶. ۹۳ درصد، ریاضی ۵۷. ۵۴ درصد، زبان ۱۶. ۸۷ درصد، هنر ۱۱. ۱۱ درصد بود. در سال گذشته نیز تمامی این درصد‌ها افزایش پیدا کرده و تنها در رشته تجربی آن هم یک درصد کاهش داشتیم.

وی یادآور شد: ارتقا جایگاه استان در عرصه‌های علمی، آموزشی و کاربردی، یکی از برنامه‌های اولویت دار خوب آموزش و پرورش خوزستان است. برای اجرایی شدن این برنامه طرح‌های متفاوتی از جمله انعقاد توافقنامه آموزشی و هدایت تحصیلی، تشکیل کلاس‌های تقویت بنیه علمی و کنکوری، تشکیل کلاس‌های تقویتی و جبرانی ویژه دانش آموزان سال سوم دبیرستان و ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس لازم التوجه را تدوین کردند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان افزود: تقویت بنیه علمی دانش آموزان به منظور افزایش موفقیت‌های تحصیلی آن‌ها، بهبود کیفیت آموزش در مدارس هدف با تأکید بر دروس پایه سوم، افزایش توان علمی، دقت و سرعت دانش آموزان در پاسخ به سوالات کنکوری و آماده سازی هنرجویان برای ورود به رقابت‌های علمی، فنی و بازار کار از جمله اهداف کیفی اجرای طرح‌های نامبرده هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز