خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهر تهران:

سقف پوشش خدمات درمانی بازنشستگان نیاز به افزایش دارد

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۲۵۰

یک فعال صنفی کارگران بازنشسته گفت:سازمان تامین اجتماعی در رأس امور خود به بحث افزایش عادلانه مستمری بازنشستگان و درمان آنها بپردازد.

 «علی دهقان کیا» نائب رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهر تهران باتوجه به نزدیک شدن به مناسبت روز کارگر به ایلنا گفت: ۱۱ اردیبهشت به نام روز کارگر در جهان نام گذاری شده است و به همین مناسبت جامعه کارگری انتظار دارد مسئولین و دولت به حقوق کارگران و بازنشستگان کارگری احترام گذاشته و خبرهای خوشی برای جامعه کارگری داشته باشد.

دهقان کیا افزود: کارگران بازنشسته مطالبات زیادی از سازمان تامین اجتماعی و دولت دارند اما دو مطالبه برای آن‌ها از اولویت بیشتری برخوردار است، یکی میزان مستمری و دیگری بحث درمان بازنشستگان است که باید در هر دو بازبینی‌هایی صورت گیرد.

این فعال صنفی کارگران بازنشسته گفت: دولت به عنوان اداره کننده سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های شستا به نوعی کارفرمای بازنشستگان است که مستمری و درمان کارگران بازنشسته را برعهده دارد و بازنشستگان توقع دارند پس از سال‌ها پرداخت حق بیمه اکنون از شرایط بهتری برخوردار شوند.

وی گفت: دولت ۲۲ گروه اجتماعی از جمله تاکسی داران و قالیبافان را به سازمان تامین اجتماعی تحمیل کرده و در مقابل خودش بی‌آنکه به تعهدات قانونی خود در خصوص پرداخت مطالبات بیمه شدگان عمل کند، مدیریت این سازمان را برعهده گرفته است.

نائب رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهر تهران افزود: اکنون پس از سال‌ها تعداد زیادی از کارگران گروه‌های تحمیل شده از مستمری بازنشستگی، ازکار افتادگی و درمان سازمان تامین اجتماعی برخوردارند اما دولت به عنوان کارفرما به تعهدات خود عمل نمی‌کند و سهم خود را از بیمه به سازمان نمی‌پردازد.

دهقان کیا ادامه داد: حدود ۳ میلیون و چهارصد هزار نفر مهمان ناخوانده با سهم پرداختی ۷ درصد در حالی بر سر سفره تامین اجتماعی آمده‌اند و در اموال کارگران شریک شده اند وشرایط شان را برای ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار کارگر بازنشسته که سال‌ها ۳۰ درصد حق بیمه پرداخته‌اند، سخت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: این امر در حالی صورت می‌گیرد که صندوق سازمان تامین اجتماعی از وضعیت خوبی برخوردار نیست و چون درگیر این حاشیه‌ها شده است از ارائه خدمات مناسب به صاحبان اصلی خود با مشکلاتی روبرو شده است.

این فعال صنفی کارگران بازنشسته گفت: بازنشستگان برای درمان خود با وجود داشتن دفترچه بیمه درمانی و بیمه مکمل باز هم مبالغ هنگفتی می‌پردازند که برای بازنشستگان که مستمری شان حداقلی است این فراهم کردن این هزینه‌ها سخت و گاهی غیر ممکن است که منجر می‌شود از ادامه درمان خود سرباز زنند.

دهقان کیا ادامه داد: اکنون به مناسبت روز کارگر از دولت می‌خواهیم با عمل به تعهدات خود باعث افزایش بهره وری در کارگران شود تا چرخه اقتصاد به گردش درآید و با پویایی اقتصاد موانع افزایش مزد از میان برود.

نائب رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهر تهران گفت: قبل از انتخابات وعده افزایش مزد از ۷۱۲ هزار تومان به یک میلیون و پنجاه هزار تومان داده شده بود اما بعد از انتخابات، شورای عالی کار میزان مزد را حدود۸۱۲ هزار تومان اعلام کرد که با وعده‌های پیش از انتخابات بسیار فاصله داشت.

وی با اشاره به اینکه فروردین ماه به پایان رسید و هزینه‌های حمل و نقل و اقلام مصرفی افزایش یافت اما همچنان خبری حتی از میزان افزایش مستمری‌های بازنشستگان تامین اجتماعی نشده است، گفت: سازمان تامین اجتماعی سازمان فقیری نیست که نتواند از پس هزینه‌های بازنشستگان خود برآید، این سازمان نهاد عمومی غیر دولتی است که متاسفانه بر اساس قوانین دولتی اداره می‌شود که همین امر باعث بروز مشکلات شده است.

این فعال صنفی کارگران بازنشسته ادامه داد: حیات سازمان تامین اجتماعی به دست کارگران است زیرا این کارگران زحمتکش هستند که تمام اموال و شرکت‌های شستا را با حاصل دسترنج خود بنا نهاده که این به موقعیت کنونی رسیده است، اکنون اداره شرکتهای شستا به دست دولت است و بازنشستگان هیچ نظارتی بر این شرکت‌ها ندارند.

با اشاره به مسابقه عکس سلفی من با پدر و مادر کارگرم که از طرف سازمان تامین اجتماعی برگزار شده است، گفت: سازمان تامین اجتماعی به جای پرداختن به مسائلی که نتیجه‌ای برای جامعه کارگری درپی ندارد بهتر است به اصل موجودیت کارگران خصوصا بازنشستگان این قشر توجه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز