خبرگزاری کار ایران

تمهیدات ویژه پلیس پیشگیری برای برگزاری مراسم اعتکاف

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۶۶۱

جانشین پلیس پیشگیری ناجا از تمهیدات ویژه پلیس پیشگیری برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و گفت: راهبرد ناجا در انتظام بخشی به مراسم اعتکاف مردم محور است.

به گزارش ایلنا، سردار مهدی معصوم بیگی گفت: اعتکاف از رویش های تاثیرگذار انقلاب اسلامی است و از مولفه های قدرت نرم اسلام در برابر دشمنان و تهاجم فرهنگی است و در گذشته اعتکاف به این شکوه و عظمت و وسعت برگزار نمی شد، لیکن در سال های اخیر مردم به ویژه جوانان عزیز استقبال با شکوهی از این مراسم معنوی دارند.

وی با بیان اینکه ایام اعتکاف رسالت پلیس را برای برقراری نظم و امنیت سنگین تر می کند، افزود: در این راستا پلیس پیشگیری طرح های ویژه ای به منظور فراهم آوری فضای آرام برای معتکفان در دستور کار دارد تا این مراسم معنوی در یک فضای آرام برگزار شود.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: در این ایام پلیس، نظارت های خود را در محیط های پیرامونی برگزاری مراسم اعتکاف تشدید و اقدامات انتظامی و مراقبتی خاص در راستای ارتقاء امنیت این مراسم خواهد داشت.

این مقام انتظامی مطرح کرد: با توجه به اینکه برخی به شکل خانوادگی در این مراسم معنوی حضور دارند و در برخی محلات منازل خالی از سکنه می شود نظارت «محله محور» پلیس پیشگیری نیزبیشتر می شود.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه پلیس پیشگیری هم زمان با ایام اعتکاف هیچ مسجد را بدون مراقبت و نظارت نخواهد گذاشت، خاطر نشان کرد: تامین نظم و امنیت مکان های محوری و مراکز جمعیتی همیشه مورد توجه جدی نیروی انتظامی بوده است.

وی با توصیه به معتکفان بیان کرد: معتکفان برای حضور در مساجد بویژه کسانی که مساجدی را خارج از محله خود برگزیده اند از خودروی شخصی استفاده نکنند که مجبور به پارک خودرو برای چند روز متوالی در حاشیه خیابان یا محلات شوند و در صورت استفاده از خودروی شخصی از پارگینگ های مجاز استفاده کنند تا ضمن کمک به پیشگیری از وقوع سرقت در آمد و شد نیز تسهیل شود.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: مردم ضمن هوشیاری لازم ، در صورت مشاهده هر مورد مشکوکی، با ۱۱۰ تماس بگیرند و یا به نزدیک ترین کلانتری محل و یا مامور انتظامی اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز