خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام جوان‌بخت:

امسال 182 موقوفه جدید در آذربایجان‌غربی به ثبت رسیده است

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۰۴۵

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 182 موقوفه جدید در شهرهای مختلف استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام ناصر جوان‌بخت در مراسم افتتاحیه بازرسی از عملکرد اوقاف و امور خیریه استان با حضور تیم بازرسی از استان گیلان، با اشاره به تجربه موفق بازرسی از عملکرد استان‌ها، اظهار داشت: فلسفه بازرسی بر اساس اهداف سازمان، کیفی سازی برنامه‌ها در تمام معاونت ها است.

وی گفت: بازرسی‌های استان به استان با دیدگاه انتقال تجربیات انجام می‌گیرد و به تقویت نقاط قوت و همچنین برطرف شدن نقاط ضعف کمک می‌کند این درحالی است که بازرسی‌ها از سوی سازمان بیشتر با نگاهی انتقادی و تحکیمی دنبال می‌شود.

جوان‌بخت گفت: اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی فارغ از نتیجه بازرسی، به دنبال انتقال تجربیات است و انتظار دارد در صورت وجود نقاط ضعف راهکارهای پیشنهادی ارائه شود تا شاهد ارتقاء کیفی و کمی برنامه‌ها در سال‌های آینده باشیم.

وی با اشاره به ساختار اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: اوقاف آذربایجان غربی دارای 17 اداره و دفتر نمایندگی در شهرستان‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در ادامه به آمار موقوفات جدید استان اشاره و خاطرنشان کرد: آذربایجان‌غربی امسال بالاتر از برنامه ابلاغی سازمان موفق به ثبت موقوفات جدید شده به طوری که تاکنون 182 وقف جدید در شهرهای مختلف استان محقق شده است.

حجت‌الاسلام جوان‌بخت با اشاره به افزایش چشمگیر درآمد موقوفات و بقاع متبرکه نسبت به سال‌های گذشته ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های مناسب سال آینده شاهد افزایش بیش از پیش درآمد موقوفات و بقاع متبرکه در استان باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی، در تشریح عملکرد حوزه معاونت بهره‌وری اقتصادی به اجرای 6700 متر مربع فعالیت عمرانی در بقاع متبرکه و اجرای 1850 برنامه GIS اشاره کرد و افزود: در حال حاضر پروژه‌های شاخص عمرانی همچون پریخانی مهاباد، حیات انبار و حاج عبدالکریم خوی، قاسم مهتدی بوکان با پیشرفت فیزیکی چشمگیر در حال اجرا است.

وی شرکت در جلسات شورای حفاظت از بیت‌المال در استان، اخذ حکم وقفیت موقوفه 100 میلیاردی در سلماس، موقوفه 400 میلیاردی شاهزاده خانوم ارومیه و پیگیری مطالبه 720 میلیاردی از مسکن و شهرسازی را از جمله اقدامات مهم معاونت حقوقی و ثبتی برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز