خبرگزاری کار ایران

سرمربی سپاهان خریدهای نیم‌فصل تیمش را لو داد

انتقادها و ادعاهای استیماچ پس از تساوی برابر ذوب‌آهن

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۳۵۴

سرمربی تیم فوتبال سپاهان مدعی شد تیمش در مقطع زمانی فعلی از هر تیمی در لیگ برتر ایران آماده‌تر است.

به گزارش ایلنا، ایگور استیماچ در خصوص نتیجه تساوی یک - یک در دربی اصفهان در نشست خبری این بازی گفت: من فکر می‌کنم چنین دیداری و بازی مانند دربی به گونه‌ای بوده که هر دو مربی راضی بودند. البته ما تیم برتر بودیم، به خصوص در نیمه اول. ذوبی‌ها فقط روی ضربات ایستگاهی به ما فشار آوردند.

وی ادامه داد: در 10 روز اخیر فشار زیادی روی ما بوده اما با وجود این فشار توانستیم مقابل استقلال خوزستان و ذوب‌آهن نتایج خوبی داشته باشیم. بابت این موضوع به بازیکنان تبریک می‌گویم که توانستند در این بازیها شخصیت خوبی از خودشان نشان دهند.امیدواریم بتوانیم ضعف‌هایمان را تا ماه آینده حل کنیم و مطمئنن با اضافه شدن پادوانی و شیمبا و 2 بازیکن دیگر که مدنظرمان است شرایط سپاهان در نیم‌فصل دوم بهتر خواهد شد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر خوشحالم که این موقعیت و شرایط سخت را پشت سر گذاشتیم اما در خصوص مسائل داوری باید صحبتی را انجام دهم. امروز داوری‌ها من را نگران کرد و باید بگویم از روزی که من به سپاهان آمدم داوران نه تنها یک بازی هم چیزی به ما هدیه نکردند بلکه برعکس این کار را انجام داده‌اند با این شرایط توانسته‌ایم روند نتایج تیم را بهتر کنیم و به همین دلیل به عنوان سرمربی سپاهان باید راضی باشم.

استیماچ گفت: ما در تمرینات خیلی روی این موضوع کار می‌کنیم. شاید شما از طریق بازی بازیکنان متوجه این موضوع شده باشید. زمانی که ما به سپاهان آمدیم برای افزایش کیفیت بازی‌های تیم خود خیلی بیشتر تلاش می‌کنیم و باید تلاش کنیم که وضعیت‌مان بهتر شود. با وجود اینکه نحوه بازی بازیکنان ما تغییر کرده است، اما من متوجه شدم که در فوتبال ایران تیم‌ها روی توپ‌های بلند خیلی تأکید دارند تا حریف را بدین شکل تحت فشار قرار دهند و این نحوه بازی ما را تحت فشار مضاعف قرار می‌دهد. به عنوان مربی وظیفه دارم به تماشاگران که خیلی خوب فوتبال را می‌فهمند بازی را ارائه دهیم که از آن لذت ببرند. برای رسیدن به این هدف باید تلاش بیشتری انجام دهیم، البته اگر داوران اجازه بدهند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به خود می‌دهید، اظهار داشت: من نباید درباره این موضوع اظهارنظر کنم، بلکه شما باید این کار را انجام دهید. کافی است کیفیت بازی تیم را پس از آنکه من آمدم تا قبل از آن مقایسه کنید. ما برای ارتقای کیفیت بازی تیم صد در صد تلاش‌مان را بیشتر خواهیم کرد. اگر فقط بخواهیم به نتایج نگاه کنیم از 18 امتیاز شش امتیاز به دست آورده‌ایم که می‌شود 30 درصد امتیازات ممکن، در حالی که قبل از من این رقم 20 درصد بوده است. در آنالیزی که روی شش بازی که من سرمربی سپاهان بودم انجام دادیم به این جمع‌بندی رسیدیم که در سه بازی حداقل داورها برتری را از ما گرفتند، ضمن اینکه در هر کدام از آنها حداقل هفت شانس گلزنی داشتیم که از دست دادیم، شانس‌هایی که تصادفی نبوده و خودمان ایجاد کردیم. من از کیفیت کار تیم رضایت دارم اما از امتیازات کم ناراضی هستم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در خصوص اینکه گفته می‌شود مهدی شریفی از این تیم جدا شده است، گفت: متأسفانه نمی‌توانم تمام اوضاع و احوال و شرایط شریفی را بیان کنم و هر تفسیری را الان راجع به این موضوع بگویم، شاید اشتباه باشد. من از کار کردن با این جوان رعنا لذت بردم و امیدوارم وقتی برمی‌گردم وی در سپاهان باشد و اگر هم نبود در هر جای دنیا که باشد برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

استیماچ در خصوص مصدومیت وریا غفوری گفت: متأسفانه با مصدومیت وریا غفوری یکی از بهترین بازیکنان خود را که در چند بازی گذشته کاملاً تأثیرگذار بود، از دست دادیم. وقتی در تمام بازی از جناحی حمله می‌کنید تیم مقابل هم خوشحال بوده و متوجه این موضوع می‌شود و آن جناح را می‌بندد، بنابراین برای تعویض جناح بازی مجبوریم تغییرات دیگری را ایجاد کنیم. من مجبور بودم این بازیکن باکیفیت را به عنوان جانشین محرم روی نیمکت داشته باشم. در مجموع خوشحالم بازی را با 11 بازیکن تمام کردیم. تیم مقابل متوجه شد که ما از جناحین حمله می‌کنیم و به همین دلیل مجبور بودم تغییراتی در تیم انجام دهم.

وی در پاسخ به پرسش که چه بازیکنانی را در نیم‌فصل جذب خواهید کرد، اظهار داشت: در سه روز گذشته جلسات زیادی با مدیریت باشگاه داشتیم و به این جمع‌بندی رسیدیم که باید تیم تقویت شود. خیلی خوشحالم که در ادامه فصل می‌توانیم از بازیکنان باکیفیتی همچون شیمبا و پادوانی استفاده کنیم. دو بازیکن جدید هستند که تحت نظرشان داریم، اما درست نیست نام آنها را بگویم بنابراین اگر 3 بازیکن با کیفیت دیگر جذب کرده با پادوانی و شیمبا 5 بازیکن با کیفیت خواهیم داشت که امکان تغییرات زیادی را در تیم ما ایجاد می‌کنند.

این مربی کروات تصریح کرد: من به عنوان مربی وظیفه دارم از زحمات مدیریت باشگاه تشکر کنم که در مشکلات اقتصادی حال حاضر کشور تلاش خود را انجام دادند تا مطالبات مالی بازیکنان پرداخته شده و همچنین نهایت تلاش خود را برای برگزاری اردوی تیم در خارج از کشور انجام داده‌ام، ضمن اینکه از آنها تشکر می‌کنم برای جذب سه بازیکن جدید به نظرم احترام گذاشتند. در هفت یا هشت روز آینده قراردادهایی امضا می‌شود که باید ببینیم در چه وضعی قرار می‌گیرند تا دوره جدید را پس از تعطیلات نیم‌فصل با هماهنگی لازم شروع کنیم.

استیماچ خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی سپاهان از هر تیمی آماده‌تر است  و بر اساس برآوردی که داشتیم 70 درصد آمادگی داریم، اما در این بازی و در 10 ، 15 دقیقه پایانی اتفاقات بدی برای ما رخ داد که متأسفانه شریفی و روشندل را به دلیل مصدومیت از دست دادیم و دو بازیکن هم در زمین داشتیم که فقط راه می‌رفتند و لیست نفرات داخل زمین را پر کرده بودند.

وی در پایان درباره خریدهایش در نیم‌فصل گفت: ما به دنبال یک مدافع چپ، یک بازیساز و یک گوش‌ راست چپ پا هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز