خبرگزاری کار ایران

غلامحسین کرباسچی

پیاده‌کردن برخی افراد از قطار نظام به جرم هم عقیده نبودن حق‌الناس است

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر لزوم توجه به خواست مردم گفت: پیاده‌کردن برخی افراد از قطار نظام به جرم هم عقیده نبودن حق‌الناس است.

به گزارش‌ خبرنگار ایلنا از شیراز، غلامحسین کرباسچی که شامگاه چهارشنبه در همایش بزرگ انتخابات، حق‌الناس و مشارکت حداکثری سخن می‌گفت، بر لزوم توجه به سیره پیامبر تاکید کرد و افزود: همانگونه که امام حسین فرمود، قیام کربلا برای زنده کردن سیره پیامبر اسلام بود.

وی ادامه داد: نباید فکر کنیم که مقصود از  سیره حسنه نبی اسلام شانه کردن مو، مسواک زدن، خوشبو بودن و... است، بلکه سیره حضرت محمد اخلاق حسنه‌ای است که امام حسین حاضر شد خون خود را برای احیایش اهدا کند.

کرباسچی حسن اخلاق پیامبر اسلام در شیوه حکومت‌داری را توجه به خواست مردم دانست و  ادامه داد: در زمان رسوال الله شاخص‌ترین مومن امام علی بود اما رسول الله نمی‌خواستند علی(ع) را بر مر دم تحمیل کند؛ بلکه انتخاب و تایید را به خود مردم گذاشت هر چند می‌توانست دستور دهد.

وی با بیان اینکه اداره کشور در دوران حضرت محمد بر اساس رحمت، بیعت و شورا بود یادآور شد: پیغمبر زمانی اینگونه رفتار را ارائه می‌کرد که تنها زور و شمشیر در آن زمان کارایی داشت.

وی افزود: حیف است که سیره حکومت‌داری اسلام این باشد و آنگاه گروه‌هایی نظیر داعش و برخی گروه‌ها با بی‌اخلاقی‌های سیاسی خود را به عنوان نمایندگان اسلام معرفی کنند.

کرباسچی افزود: باید گفت‌وگو کرد و انتخابات انجام داد نه اینکه به دنبال سرپوش گذاشتن باشیم و مخالفت سیاسی را با نارسایی اخلاقی بیان کنیم و هرکس مخالف بود را او را از دین خارج کنیم.

دبیر کل حزب کارگزاران ادامه داد: اسلام به آزادی و انتخاب مردم بها داده است؛ به ویژه جوانان و زنها در این میان نقش موثری دارند.

وی با بیان اینکه در نظر گرفتن سی درصد از مجموع کرسی‌های مجلس برای زنان قابل قبول نیست، گفت: زمانی که نیم بیشتر دانشگاه را زنان به خود اختصاص دادند موضوع سی درصد که آن هم هر روز به هر دلیلی نقض می‌شود قابل قبول نیست، بلکه حتی باید جامعه را در اختیار بانوان قرار داد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مدیران و وزیران امروز در دوران انقلاب جوان بودند گفت: امیدوارم که در این انتخابات چهره‌های تکراری نبینیم. من به این دولت بسیار احترام می‌گذارم اما منتقدم. چرا که چهره‌های خشک و مدیران قدیمی را مورد استفاده قرار می‌دهد در حالی‌که مدیران انقلابی در آن زمان زیر سی سال بودند همان‌گونه که من با حکم مستقیم امام به عنوان استاندار اصفهان معرفی شدم.

کرباسچی با بیان اینکه بحث انتخابات و مشارکت موضوع شخصی نیست، گفت: برگزاری انتخابات برای کشور مهم است چرا که در منطقه‌ای قرار داریم که اکثر کشورها یا انتخابات برگزار نمی‌کنند یا این انتخابات واقعی نیست بنابراین نباید انتخابات را از دست بدهیم. فراموش نکنیم که امام برای معرفی مهندس بازرگان در حالی‌که می‌توانست حکم دهد از تایید مردم استفاده کرد. بنابراین باید به رای مردم بها داده شود.

وی تاکید کرد صدا و سیما باید حق‌الناس بدهد. چرا که یک فرد شب انتخابات از این رسانه استفاده می‌کند و گروهی را بی‌دین می‌نامد اما وزیر امورخارجه کشور اجازه صحبت پیدا نمی‌کند.

کرباسچی افزود: شفافیت نباید در روند انتخابات  فراموش شود و اگر کسی با عدم صلاحیت در انتخابات مواجه می‌شود همگان باید بدانند دلیل عدم صلاحیت او چیست.

کد خبر : ۳۳۲۶۵۱