خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی رئیس‌جمهوری سودان جنوبی برای دیدار با البشیر

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۱۲

وزیر اطلاعات سودان جنوبی گفت كه رئیس‌جمهوری ما برای البشیر پیام دعوت فرستاده است و معتقدیم كه وی همواره از آغاز نشستی جدی و معنادار با رئیس‌جمهوری سودان استقبال كرده است.

یكی از وزرای دولت سودان جنوبی اعلام كرد كه «سالوا كر» رئیس‌جمهوری این كشور برای مذاكره با «عمر البشیر» همتای سودانی خود آمادگی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، آمادگی رئیس‌جمهوری سودان جنوبی برای دیدار با همتای سودانی خود بعد از آن اعلام می‌شود كه عمر البشیر با برگزاری نشست موافقت كرد.

بنا بر این گزارش، عمر البشیر چهارشنبه گذشته و بعد از آن‌كه اتحادیه آفریقا از سودان و جنوبی خواست در سریع‌ترین زمان ممكن نشست برگزار كنند، گفت كه آماده است با سالوا كر دیدار كند.

«هایلماریام دسالین» نخست‌وزیر اتیوپی چند روز قبل با هدف میانجیگری بین البشیر و كر به خارطوم و جوبا سفر كرد.

«بارنابا ماریال بنجامین» وزیر اطلاعات سودان جنوبی در این‌باره گفت: «رئیس‌جمهوری ما برای البشیر پیام دعوت فرستاده است و معتقدیم كه وی همواره از آغاز نشستی جدی و معنادار با رئیس‌جمهوری سودان استقبال كرده است.»

بنجامین در سخنان خود به زمان برگزاری این نشست اشاره‌ای نكرد.

قرار است هیات‌هایی از دو كشور اواسط ماه ژانویه گفت‌وگوهای خود را در اتیوپی از سر بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز