خبرگزاری کار ایران

با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ستاد ویژه تحول و بهبود کیفیت در صنعت خودرو تشکیل می شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۴۴۰

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو گفت که وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور تشکیل ستاد ویژه تحول و بهبود کیفیت در صنعت خودرو با مشارکت کلیه دینفعان این صنعت را صادر و معاونت امور صنایع این وزارتخانه را مسئول پیگیری وظایف محوله تعیین کرده است .

به گزارش ایلنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، ساسان قربانی با اشاره به برگزاری سی و سومین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو با حضور تمامی اعضاء به اهم موضوعات مطرح شده در این جلسه پرداخت.

وی با اشاره به آمار و وضعیت تولید خودرو طی 5 ماهه ابتدای سال جاری تصریح کرد: تا پایان مرداد ماه امسال بالغ بر 440 هزارو 571 دستگاه انواع خودرو تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 8.7 درصدی را نشان می دهد ضمن اینکه براساس آمار، تولید خودروی سواری دراین مدت 17.5 درصد رشد داشته است.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو در ادامه مهمترین محورها و دیدگاه های وزیر صنعت، معدن و تجارت را بیان و بر تاکید نعمت زاده به موضوع صادرات و استفاده از توانمندی مشاوران حرفه ای بین المللی در راستای توسعه صادرات اشاره کرد.

به گفته سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید به نقش وزارتخانه به عنوان نقش حاکمیتی توجه کرد افزود: باید به بنگاه های اقتصادی اجازه دهیم در درون بنگاه بر اساس چارچوب های کلی که حاکمیت تعیین می کند تصمیم گیری کنند و این وزارتخانه باید در اداره بنگاه ها کمترین دخالت را داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با تاکید بر دوری از سیاسی کاری در مقوله تولید و تجارت تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با برنامه ریزی درست بتوانیم در راستای توسعه هر چه بیشتر اقتصاد کشور سهیم باشیم.

نعمت زاده در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه بر ضرورت مشتری مداری و جلب رضایت مشتری از نظر تولید محصولات و خودروهای با کیفیت بالا تاکید کرد و گفت: ما حق تحویل خودروی معیوب به مشتری را نداریم و در این رابطه باید پایش کیفیت به صورت ماهانه صورت بگیرد تا بتوانیم کنترل دقیقی بر محصولات تولیدی داشته باشیم.

به گفته وی، باید تولیدکنندگان هزینه خطا و اشتباهات کیفی تولیدات خود را به مشتریان پرداخت کنند و در این میان باید دستورالعمل های موجود به طور کامل شود ضمن اینکه در این راستا پایش و نظارت مستمر ضروری به نظر می رسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تاکید کرد: ما نباید عیب خود را مخفی کنیم چرا که وقتی اشکالات را مطرح و صادقانه با مشتریان برخورد می کنیم قطعا پاسخ درست دریافت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در مقابل خطاهایی که خودروسازان مرتکب می شوند باید طبق دستورالعمل و قوانین مصوب هزینه آن را به مشتری پرداخت کنند.

نعمت زاده همچنین با بیان اینکه اگرخودرو تولید یا عرضه می کنیم باید خدمات پس از فروش آن را نیز به نحو مطلوب ارائه دهیم خاطرنشان کرد؛ عرضه خودرو بدون خدمات معنی ندارد.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، یکی از دلایل عمده نارضایتی مشتریان، خدمات پس از فروش محصولات تولیدی است و دراین خصوص باید تعمیرگاههای مجاز خدمات پس از فروش به صورت مستمر، از هر نظر پایش و گزارش های ماهانه خود را ارائه دهند.

نعمت زاده درادامه این جلسه بهبود در خدمات پس از فروش را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: تشکیل ستاد ویژه تحول و بهبود در بهره وری و کیفیت خودرو می تواند ما را در رسیدن به این مهم یاری رساند .

وزیر صنعت، معدن وتجارت همچنین به ارتقای رتبه نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش به عنوان یکی از موضوعات مهم اشاره کرد و گفت: در این زمینه مقرر شد تمامی نمایندگی های خدمات پس از فروش که رتبه 4 و از افت رتبه برخوردار هستند ظرف یک ماه نسبت به ارتقای رتبه خود در جهت بهبود ارائه خدمات اقدام و برنامه اجرایی خود ارائه دهند.

دراین جلسه گزارشی از سوی مدیر صنایع خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ارائه شد و با توجه به مسائل مطرح شده در جلسه مقرر شد معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشبرد اهداف در چارچوب گزارش ارائه شده را پیگیری کند.

همچنین دراین جلسه آخرین وضعیت کیفی خدمات پس از فروش صنعت خودرو توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارائه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز