خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فراکسیون ورزش مطرح کرد؛

شرایط مهیا باشد مراجع به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ایراد نمی‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۵۶۲

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس گفت: اگر اشکالی نسبت به حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی وجود دارد، وزارت ورزش باید دنبال رفع آن باشد و اجازه این کار را مراجع دینی بگیرد.

به گزارش ایلنا، سیدهادی‌حسینی درباره ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات ورزشی به ویژه لیگ جهانی والیبال گفت: برخی مراجع دینی معتقدند این کار از نظر شرعی اشکال دارد و اظهار نظر در این باب در صلاحیت من نیست زیرا بررسی جنبه‌های شرعی این موضوع به عهده علمای اهل شرع و دین است؛ اما اگر آن‌ها بگویند اشکال شرعی وجود ندارد، تمام دستگاه ها موظف خواهند شد شرایطی را به وجود آورند تا همه بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس اضافه کرد: اگر همه مسئولان ورزشی کشور با علما ارتباط برقرار کنند و نظرشان را جویا شوند، ممکن است آن‌ها این موضوع را بلااشکال بدانند.

ظرفیت حضور زنان برای تماشای مسابقات ورزشی در سالن‌ها وجود دارد

وی ادامه داد: برای حضور بانوان در استادیوم باید بستر مناسب فراهم شود تا جایگاه آن‌ها جدا از مردان تعریف شده و حرمت‌ها حفظ شود؛ لذا اگر این مسائل حل شود، حتما علما هم ایراد نخواهند گرفت؛ زیرا با توجه به اینکه من سابقه مدیریت ورزشی دارم، می‌دانم ورزش چنین ظرفیتی دارد و بنابراین، اگر اشکالی در قانون است باید وزارت ورزش و جوانان به دنبال رفع آن باشد یا اجازه این اتفاق را از اهلش بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: زمانی که در سازمان تربیت بدنی سابق بودم، موضوعی پیش آمد که به علمای دینی مراجعه کردم و بسیاری از آن‌ها نظر خوبی داشتند، بنابراین مشکل را حل کردیم. اکنون نیز بر این باور هستم که وزارت ورزش و جوانان باید دنبال حل این موضوع باشد و برای همیشه آن را حل کند؛ یعنی از نظر دینی اشکالات کار را رفع کنند.

دوست دارم با خانواده ام به تماشای مسابقات ورزشی بروم

نماینده مردم قائمشهر در مجلس اضافه کرد: اگر قرار است خانم‌ها به استادیوم بروند باید معلوم شود تا مسئولان مربوطه نیز درباره جای نشستن، پوشش و چگونگی رفت و آمدها آن‌ها بررسی کنند.

حسینی در خصوص اطلاعیه‌ای که به تازگی در مخالفت با حضور بانوان در استادیوم‌ها مطرح شده بیان کرد: مسلما هرکس به سینما و تئاتر ‌برود فاسد نیست و درباره تماشای مسابقات ورزشی نیز همین گونه است؛ در تمام دنیا مرسوم است که خانواده ها با هم برای تماشای مسابقه ورزشی می روند. من هم دوست دارم با پسر و دخترم به محیط ورزشی برویم و یک مسابقه تماشا کنیم.

باید بستر حضور خانوادگی در سالن‌های ورزشی مهیا شود

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس گفت: حضور آحاد ملت در مسابقات ورزشی از نظر اجتماعی اشکالی ندارد. من فکر می‌کنم استادیوم هم  مثل سینما و تئاتر می‌ماند و خیلی ها دوست دارند خانوادگی آنجا بروند؛ فقط باید فضای این کار در کشور ما ایجاد و مهیا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز